От жени за жени – социални мрежи за кариерно развитие и спокоен живот
Можем ли да си представим света без жени? Не, разбира се. А да си представим виртуалната реалност без тях? Ако се замислихте с отговора на този въпрос, бъдете сигурни, че IT сферата отдавна не е зона, запазена за силния пол. Нещо повече – не е и само зона за изчисление на сложни програмни кодове и алгоритми.
Големият бизнес вече е неразривно свързан със създаването на интересно и забавно съдържание, а когато става дума за въображение и креативност, няма как да не се намесят жените.
Сред най-иновативните компании в класацията на Fast Company за 2023 г. попадат няколко социални мрежи, които са развили уникални модели за успех, именно защото са създадени за жени.
Chief свързва фокусирани върху кариерното си развитие жени, за да могат да се учат и подкрепят взаимно, както в дигиталната сфера, така и в реалния живот.
Block Party е иновативен начин за борба с виртуалния тормоз. Във времена, когато жените са една от най-честите и лесни мишени в социалното пространство, този инструмент е ефективен за ограничаването на езика на омразата.
Peanut събира жени на екзистенциални етапи от живота им, като например бременност - и им предоставя контакт с експерти, независимо дали става дума за секс инструктор или консултант по съня.
Всички тези услуги са пример за все по-популярната тенденция за споделяне на лични аспекти по нефилтриран, спонтанен начин, който води началото си от най-ранните дни на социалните мрежи като медия.
Chief – за самотните бегачи по дългия път към върха
Жените все още са рядкост по върховете на големите корпорации, а тези, които стигнат дотам, често изкачват върха съвсем сами.
Chief е социална мрежа за жени ръководители, в която те могат да намерят менторство от колеги. Стартира през 2019 г., като приема само представителки на нежния пол, заемащи длъжности на ниво вицепрезидент или главен изпълнителен директор. Разделя ги на малки групи от осем до десет членове, в които е по-ефективно да получат полезни напътствия и съвети, базирани на личен професионален опит.
Chief изгражда повече възможности, за да свързва членовете с най-добрите помежду им. Компанията предлага и по-широки възможности за събиране с гост-лектори както виртуално, така и на физически места, в големи бизнес центрове. През октомври 2022 г. открива четвъртата си локация в Сан Франциско и първата си международна локация в Лондон.
Членството в социалната мрежа е между 5800 долара (ниво вицепрезидент) и 7900 долара (ниво изпълнителен директор) за година, като по-голямата част от потребителките са спонсорирани от работодателите си као част от програми за професионално развитие.
Chief работи и активно и с други женски групи като #HireBlack, Management Leadership for Tomorrow и Girls With Impact, за да предложи кариерно наставничество и повече възможности за контакт и съдействие между начинаещи лидери.
Компанията заявява, че е увеличила членската си база до почти 20 000 членове до края на 2022 г., в сравнение с 12 000 в началото на миналата година, като списъкът с чакащи е 60 000 кандидати. Повече от 12 000 компании имат членове на Chief, включително ръководители от нежния пол в Apple, Google, Nike и Pfizer.
Block Party държи троловете на каишка
Block Party е инструмент за борба с виртуалния тормоз, основан от Трейси Чоу - инженер от Силициевата долина. Нейната цел е да реши проблем, който измъчва нея и много други жени, и хора от слабо представени общности.
Услугата се предлага срещу 12 долара на месец или 120 долара годишно и защитава потребителите на Twitter от тролове и подстрекатели, като превантивно заглушава онези, които може да публикуват нежелано или зловредно съдържание.
Потребителите могат да прилагат филтри за ключови думи и да се абонират за списъци за блокиране, както и да добавят акаунти в списъци за наблюдение. Най-хубавото е, че троловете изобщо не подозират, че са изолирани.
Като се има предвид хаотичният характер в новата ера на Twitter под ръководството на Елон Мъск, в която той позволи на много забранени акаунти да се върнат в платформата, Block Party може би е по-необходим от всякога, най-вече за потребителите от нежния пол.
Създателката Чоу държи под строга конфиденциалност показателите за растежа на компанията, но за да илюстрира полезността на Block Party, споделя, че е имало случай само в един ден да се филтрират 13 939 вредни отговора на тролове. Или приблизително един на 16 секунди.
Секс, раждане, депресия – Peanut има отговора
Peanut е приложение, предназначено да свързва жени на сходни етапи от живота им, като се фокусира върху информацията и подкрепата, а не върху печеленето на активи.
През април 2022 г. базираният в Лондон стартъп, основан през 2017 г., за да свързва майки, стартира Peanut Pro. Услугата позволява на потребителите да разговарят с акушерки, психолози, терапевти, секс инструктори, консултанти по съня и други експерти, които вече са в Peanut.
Достъпът до мрежата е безплатен, но потребителите могат да дават бакшиши на професионалистите за добрите съвети. Те се предоставят под формата на кратки въпроси и отговори на често срещани проблеми.
Над 3 милиона жени се обръщат към Peanut за съвет, а през последната година броят на създадените връзки се е увеличил със 152%. Новите потребители намират средно по четирима приятели през първата седмица.
В близко бъдеще компанията планира да пусне абонаментно ниво на членство, за да монетизира стойността, която предоставя на жените.
Пет развиващи се алтернативи на големите социални медииВсе повече хора започват да се отдръпват от основните платформи
Rebel Girls е зоната за бунтарки
Rebel Girls е медиен бранд, насочен изцяло към момичешка аудитория, ръководен от издателския гигант Penguin Random House. Голямата цел е да достигне до 50 милиона момичета до 2025 г., като продължава да разширява дейността си в нови медии и формати за разказване на истории
Мисията на Rebel Girls е да вдъхновява момичетата чрез съдържание, насочено към жените, включително подкастове и книги. Освен това, компанията опитва да се бори с огромната бездна в доверието между момчета и момичета, заради което първите са подложени на депресия и кибертормоз много по-често от връстниците си от силния пол.
Вътрешните проучвания на клиентите на Rebel Girls показват, че книгите на компанията помагат за преодоляване на капаните, свързани с психичното здраве. 92% от родителите споделят, че книгите са вдъхновили момичетата им, а 86% казват, че увереността на момичетата се е повишила, след като са започнали да ги четат.
Книгите, чието начало е поставено през 2016 г. с Good Night Stories for Rebel Girls (Истории за лека нощ за момичета бунтарки), често се представят на момичетата от родителите им на около 4-годишна възраст. С напредването на възрастта младите читателки започват да ги възприемат като свои собствени, смятат от компанията.
6 факта за най-интересната личност в технологиите - Мира Мурати от OpenAI 35-годишната Мира Мурати e главен технологичен директор на OpenAI и ветеран от Tesla
След първия том на "Истории за лека нощ" Rebel Girls издава книги, посветени на жените в бизнеса, жените, борещи се за защита на Земята, и вдъхновяващите двойки майка-дъщеря.
Rebel Girls Rock пък е заглавие, посветено на жените музиканти - от Доли Партън до Лизо, с предговор от рок звездата Джоан Джет, която е сред инвеститорите.
Сега компанията планира да наеме нов главен директор по съдържанието, който да управлява нарастващия асортимент от материали и начини на четене на аудиторията.
До края на 2023 г. ще бъде налично допълнително цифрово съдържание на други платформи, подходящи за деца. Те ще могат да помогнат за изграждането на общности около Rebel Girls - нещо, което вече се случва, тъй като феновете си взаимодействат в ревюта и коментари на съществуващите подкасти, както и в реални събития.
От следващата година Rebel Girls ще започнат да разпространяват и художествени истории, посветени на съвременните момичета в ранна тийнейджърска възраст и позитивните женски приятелства.