Китайският бокс офис постигна рекордна 2019 г. главно поради успеха на местната филмова индустрия.

Приходите от филми, излъчвани в Китай, достигнаха 61.32 млрд. юана (8.76 млрд. долара) през настоящата година, посочва говорител на китайската платформа за билети Maoyan Entertainment, предава CNN.

Приходите изпреварват миналогодишния рекорд от 60.7 млрд. юана (8.67 млрд. долара), като все още остават две седмици до края на тазгодишния период.

„Местните филми се превърнаха в ключов двигател за растежа на бокс офиса в Китай”, посочват от Maoyan, отбелязвайки, че китайските продукции изпреварват холивудските филми на домашния си пазар.

ОЭт десетте най-печеливши филми през тази година осем са китайски. Те са генерирали общи приходи за 22.6 млрд. юана (3.2 млрд. долара).

Едва два от десетте най-печеливши филма в Китай са вносни продукции - Avengers: Endgame (605 млн. долара), който се нарежда на трето място по приходи, и последният филм от поредицата Fast and Furious (204 млн. долара), който заема десета позиция по приходи.

Холивуд все повече разчита на Китай. Местният филмов регулатор обикновено одобрява 34 чуждестранни филма на годидина. Така, ако дадена продукция си осигури едно от тези 34 места, реално си гарантира прилив на сериозни средства от китайските потребители.

Например, Китай оформя 22% от общите приходи на филма Avengers: Endgame по данни на Box Office Mojo.

За последно холивудски филм е най-печелившият в Китай през 2015 г., когато Furious 7 спечели близо 391 млн. долара.

През 2014 гц половината от топ 10 филми в Китай бяха чуждестранни продукции.

През настоящата 2019 г. най-доходоносната продукция в страната е Ne Zha - анимационна фантастика, пусната през юли.

Филмът счупи рекорд, генерирайки приходи от близо 5 млрд. юана (713 млн. долара).

Лентата е базирана на митологичната фигура на китайското божество Ne Zha.

Филмът се превърна в най-успешната китайска анимация и втората най-доходоносна продукция за всички времена, след екшъна от 2017 г. Wolf Warrior 2.

Кой е най-големият кино пазар в света?Докато продажбите на билети за кино в САЩ намаляват, благодарение на възхода на пиратството и различните канали за стриймване на съдържание, като Netflix, ситуацията в Китай е точно обратната

Успехът на Ne Zha идва повече от десетилетие, след като хитовият филм Kung Fu Panda подтикна експертите да се вгледат в Китай.

Комедийният анимационен филм от 2008 г. за дебелата панда, която става невероятен майстор в бойните изкуства, се опита да отрази фрагменти от китайската култура на фона на това, че по това време създателите на филми в страната нямаха свободата да снимат подобни продукции.

„Протагонистът във филма е китайско национално съкровище, а всички елементи са китайски, но защо ние не направихме такъв филм?”, посочи тогава Ву Джианг, президент на China National Peking Opera Company, по време на среща на китайската власт.

Kung Fu Panda спечели 26 млн. долара през 2008 г., по данни на Box Office Mojo, което беше сериозен успех по онова време, тъй като бокс офисът тогава е десетократно по-малък спрямо настоящото си ниво.