Коледа 2022: Подаръци ще няма за всички от сърце
Очаква се купувачите в САЩ да харчат по-малко по време на коледните и новогодишните празници в сравнение с миналата година.
Продажбите на дребно между ноември 2021 г. и януари 2022 г. са нараснали с 15,1%, възлизайки на 1,39 трлн. долара, а сегашното увеличение за същия период ще бъде с едва 4 до 6 процента, според доклад на Deloitte за американския пазар.
Инфлацията може да попречи на компаниите да намалят цените, за да привлекат повече клиенти, което ще принуди купувачите да намалят празничните си разходи. Освен това „продажбите на дребно вероятно ще бъдат допълнително засегнати от намаляващото търсене на дълготрайни потребителски стоки, които бяха в центъра на пандемичните разходи“, казва Даниел Бахман, експерт икономически прогнози в Deloitte, САЩ. По думите му обаче се очакват повече разходи за потребителски услуги, като например ресторантите, заради намаляващите ефекти от пандемията.
Deloitte прогнозира по-оптимистична картина по отношение на електронната търговия. Този празничен сезон се очаква е-продажбите да се увеличат с 12,8 до 14,3% в сравнение със същия период през 2021 г., когато те са нараснали с 8,4% (до общо 231 млрд. долара).
„Вероятната причина е, че клиентите променят навиците си за пазаруване, търсейки най-добрите оферти“, казва Ник Хандринос, ръководител на отдела за търговия на дребно и едро в Deloitte, САЩ. Според него в добра позиция този сезон ще бъдат търговците, които предлагат удобни и достъпни опции, съобразявайки се с потребителското търсене.
Те могат да обмислят и други тактики за привличане на клиенти, като ги насърчат чрез умни маркетингови стратегии да купуват подаръци от сега, коментира американското издание Inc. Освен с гъвкавостта, този сезон всичко е свързано с качеството пред количеството.
Популяризирането на по-висок клас стоки помага на по-малките фирми, които не могат да се конкурират с ценовите стратегии на по-големите, казва Ерика Питержик, основател на базираната в Детройт компания за полска гурме улична храна Pietrzyk Pierogi. „Някои хора се стремят да извлекат повече стойност от това, за което харчат, вместо да имат много от същото“, казва тя.