Банките вдигат скоростта на обслужване

1577
Банките вдигат скоростта на обслужване

Успехът на банките в следващите пет години ще се крепи на три фактора - увеличаване на скоростта на обслужване, оптимизация на процесите чрез технологични и иновативни решения и намаляване значително използването на хартия. Това се посочва в анализ на TBI Bank.

Бързината в процеса на кредитиране е все по-ключов фактор при избора на банка от страна на клиента. Тенденцията се потвърждава и от резултатите за обемите на потребителските кредити на TBI Bank, които за три години са се увеличили с 63%, до близо 158.3 млн. лв., към първата половина на годината.

Банката успява да сведе времето от кандидатстването за кредит до усвояване на сумата от клиента до 2 часа, а за стоково финансиране - до 15 мин.

„За банките от ключово значение е да оптимизират така процесите си, че да премахнат факторите време и място за най- честите услуги, които използват клиентите“, обясни Цветан Петринин, главен изпълнителен директор на TBI Bank. Според анализа на банката, клиентите изпитват затруднения от масовото изискване от страна на финансовите институции за превод на работната заплата към банката, от която са взели кредита си.

По тази причина още в началото на годината TBI Bank беше първата банка, която даде възможност погасяването на вноската по кредит да става без превод на работна заплата и без откриване на разплащателна сметка чрез услугата „Бързо погасяване“.

„Бързо погасяване“ дава възможност за автоматично събиране на дължимите месечни вноски от дебитна карта, издадена от всяка банка. По този начин самата нова услуга пести време, пари и е гаранция, че няма да има закъснение в пагасяването на заемите.

Благодарение на иновацията, въведена за първи път от TBI Bank, отпада ангажиментът на клиента да помни дати, номер на сметки  и договори.

През последните три години търсенето на потребителски кредити се увеличава като обем и среден ръст на изтеглените заеми. Оформя се тенденция да се търсят повече кредити за почивки, образование и лечение. Най-активни в търсенето на подкрепа от банката за различни свои потребности са хората между 33 и 50 години.

“При ръст от 3% на БВП през първото тримесечие на годината и очаквания за повишаване на потреблението на домакинствата, сме оптимисти и за увеличаване на кредитирането. Хората вече не отлагат по-големи разходи, а напротив - купуват жилища, ремонтират, подменят обзавеждане и т.н.", каза още Цветан Петринин.

Средният размер на потребителските кредити, изтеглени от TBI Bank, нараства с 21% през последните три години и за първата половина на 2016 г. достига 1576.19 лв. При финансиране на стоки на изплащане спрямо 2013 г. повишението е с 6%, до 785.83 лв.

През тази и миналата година най-купуваните стоки на изплащане са телевизори и мобилни телефони, докато през 2013 г. на най-голям интерес са се радвали телевизорите и преносимите компютри.

Ръст, макар и с минималните 2% на тригодишна база, се отчита и при средния размер на депозитите, който към 30 юни тази година достига 19.3 хил.лв., показват данните на TBI Bank.

Близо 70% от депозантите са хора с висше образование, а около 20% от клиентите, които успяват да заделят средства настрани, са със средно образование.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg