Близо 54% от депозитите, открити в УниКредит Булбанк, принадлежат на жени, става ясно от данни на банката. В същото време мъжете имат преобладаващ дял в кредитните карти - 53%.

„Твърдението, че жените харчат спестените от мъжете пари, е на път да отиде в историята“, коментира Паскуале Джaмбои, директор „Банкиране на дребно“ в УниКредит Булбанк. Според него, благодарение на силните си страни в бизнеса и личния живот, все повече български дами държат финансите в собствените си ръце.

За да отговори на все по-големия интерес на жените към банковите услуги, както и на техните индивидуални нужди, УниКредит Булбанк откри първият специален банков филиал за жени в София и 13 специализирани зони за обслужване в по-големите си клонове в страната – в София, Пловдив, Варна, Бургас, Плевен, Русе, Велико Търново, Благоевград.

Специализираният филиал в София е с уникален и модерен интериор. Оборудван е и с детски кът, където майките с малки деца могат спокойно да изчакат срещата си и да намерят достатъчно забавления за малките посетители на банката.

Броят на жените, използващи кредитни карти, е нараснал с 47% за две години до 27.3 хил., става ясно още от данните на УниКредит Булбанк. Увеличение се наблюдава и при изтеглените ипотечни кредити от жени, макар и с доста по-скромните 9%.

В същото време със 7% е намалял броят на дамите, взели потребителски кредит през последните две години. Така през 2010 г. малко над 30 хил. от жените – клиенти на УниКредит Булбанк, са използвали такъв вид заем, докато през тази година жените, използващи този продукт, са намалели до – около 28 хил.

За периода 2010-2012 г. близо 12% повече жени са си открили депозит в УниКредит Булбанк и към момента те са 93 хил. Дебитните карти на дамите за същия период в банката са нараснали с 44%, като достигат 342 хил. За последните две години разплащателните сметки, издадени на името на жени, са се увеличили с 55% до малко над 416 хил.

Към момента дамите имат по-голям дял и сред активните клиенти на банката – 52%, като основна част от тях са в най-дееспособния си период между 25 и 55 години. Жените, използващи банково обслужване под 25-годишна възраст, са едва 8%.