Facebook ще удари всички сайтове, които публикуват чужди текстове едно към едно или със съвсем лека модификация, предава TechCrunch.

Социалната мрежа ще направи така, че подобни сайтове ще се появяват много по-рядко в news feed-а на потребителите.

Линковете, които ще попаднат под новите правила, са тези, които копират текстове, поставят нелепи заглавия с цел повече кликвания и обсипват сайтовете си с нискокачествени рекламни банери.

Ходът на Facebook идва след анкета, която показва, че потребителите изобщо не симпатизират на подобни spam сайтове.

В крайна сметка, благодарение на новата политика на социалната мрежа, сайтовете, които разчитат на copy/paste материали и сензационни заглавия, ще се появяват по-рядко пред очите на потребителите на Facebook.

Така те ще генерират по-малко трафик, респективно по-малко приходи от реклама, което се предполага, че ще ги мотивира да започнат сами да създават или превеждат съдържанието си, а не просто да го крадат от други сайтове наготово.

„Започвайки от днес, стартираме обновяване, така че хората да виждат по-малко публикации в news feed-a си от нискокачествени сайтове, които предимно копират и препечатват съдържание от други сайтове, без да добавят уникална стойност към материалите”, посочват от Facebook.

Тим Кук: Не вярвайте на компаниите, които искат данните виГлавният изпълнителен директор на Apple изглежда отправи индиректна критика към Facebook и Google


От социалната мрежа посочват пред TechCrunch, че новите правила за издатели ще изискват от тях да добавят уникално съдържание или някаква добавена стойност към препечатаните материали, тъй като в противен случай ще изпитат регулацията на гърба си.

Проерката на съдържанието ще става, като системата сверява текста в дадена публикация с всичко подобно, което успее да открие. Към сметката ще се добавя и нивото на сензационност в заглавията, както и какви рекламни банери се визуализират.