Ford Motor се нуждае повече от батерии за своите електрически превозни средства отколкото от чипове. Това заяви главният изпълнителен директор на компания Джим Фарли пред CNBC.

Автомобилният гигант от Детройт спря предварителните поръчки за предстоящата електрическа версия на пикапа F-150, след като те достигнаха 200 000 бройки. Количеството надвишава над два пъти годишния производствен капацитет на Ford.

Електрическият F-150 Lightning се очаква да влезе в продажба през пролетта на 2022 година.

„Все отнякъде ще намерим чиповете, това е въпрос на приоритизиране на електрическите автомобили пред конвенционалните с вътрешно горене. Проблемът е с батериите. Това е, което трябва да решим", коментира Фарли.

По думите му предварителните поръчки за F-150 Lightning вече са достигнали максимално допустимото количество и че Ford прави „каквото е необходимо“, за да удвои производствения капацитет на електрическия пикап.

Toyota представи новия си пикап Tundra с хибриден двигателНовият модел идва с по-дързък външен вид, нови технологии и по-голяма мощност


Не само Ford, но и останалите автомобилни производители все по-често сключват сделки за допълнителни доставки на материали и компоненти за електрическите си превозни средства. Особено внимание се обръща на батериите, за да избегнат потенциалните прекъсвания във веригата за доставки, както се случи с чиповете.

Някои анализатори се притесняват, че търсенето на електромобили ще надхвърли очакваното предлагане на ключови суровини като лития, създавайки проблем за автомобилните производители.