Google обяви днес, че ще блокира търсачката си в Австралия, ако страната приеме нов закон, който ще задължи компанията, както и Facebook, да плащат на медийните компании за правото да използват тяхното съдържание.

Заплахата на Google представлява ескалация в битката с издателските компании, като News Corp, която се следи отблизо по света. Гигантът в интернет търсенето предупреди, че 19 милиона австралийски потребители ще се сблъскат с влошено предлагане на услугите Търсене и YouTube, ако новите правила бъдат приети.

Австралия е на път да приеме законодателни промени, които ще принудят технологичните гиганти да договарят плащания с местните медийни и издателски компании за тяхното съдържание, което се включва в резултатите от търсенето или в секция Новини на Facebook. Ако те не могат да сключат сделка, назначен от правителството арбитър ще определя цената.

“Ако този закон бъде приет, няма да имаме друг избор освен да спрем да предоставяме Google търсене в Австралия,” заяви пред местния парламент Мел Силва, управляващ директор на компанията за Австралия и Нова Зеландия.

Силва не спомена YouTube в предварително подготвената си реч.

Европа иска да се превърне в регулаторна суперсила в света на технологиитеПреди малко повече от две години Европа влезе в ролята на регулаторна суперсила в сферата на високите технологии

Позицията на Google предизвика остра реакция от страна на австралийския премиер Скот Морисън, който казва, че страната сама определя правилата за “нещата, които могат да се правят в Австралия.”

“Хората, които искат да работят по тези правила, са добре дошли, но ние не отговаряме на заплахи,” заяви Морисън пред журналисти.

Австралия обяви намерението си за законодателни промени миналия месец, след като разследване показа, че Google и Facebook имат прекалено голямо влияние на пазара в медийната индустрия, което според местните власти е потенциална заплаха за добре функциониращата демокрация, информира CNBC.

Заплахата на Google да ограничи услугите си в Австралия идва часове след като интернет гигантът сключи сделка с някои френски издатели като част от тригодишни програма на стойност 1.3 млрд. долара в подкрепа на издателите.