Започваме рекламна компания на румънския туристически пазар

980
Започваме рекламна компания на румънския туристически пазар

България започва интегрирана рекламна кампания на румънския туристически пазар от следващата година. Финансовият ресурс ще дойде от Оперативна програма „Регионално развитие”, обяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, който участва в третото представяне на България като дестинация за целогодишен отдих.

Форумът, който се проведе в Букурещ по инициатива на Службата за търговско-икономически въпроси към министерството и със съдействието на Националната асоциация на туристическите оператори на Румъния (АНАТ), предизвика огромен интерес, съобщиха от Министерство на икономиката, енергетиката и туризма.

В него участваха 37 посланици и търговско-икономически съветници от дипломатически мисии в румънската столица, над 125 представители на туроператори и туристически агенции от северната съседка, близо 70 собственици на хотели и туристически агенции от България, кметове на общини от двата бряга на река Дунав, областни управители.

Само до юли тази година повече от 502 хил. румънски туристи са посетили България, отбеляза Маринов, според когото румънският пазар е традиционен за българския туризъм и през последните години непрекъснато се увеличава.

Позната на румънците досега основно с летен морски и зимен планински туризъм, България вече се рекламира като дестинация за целогодишен отдих.

„Определено имаме сериозен потенциал в областта на културния, еко и спа, селския, винения, голф и други специализирани форми на туризъм,” подчерта Иво Маринов пред участниците във форума.

Дунавската стратегия, по която България и Румъния са съкоординатори на приоритетна ос 3 (туризъм, култура и мултикултурен диалог), е друга възможност двете страни да популяризират туристическия отрасъл, отбелязват от икономическото министерство.

По думите на Иво Маринов през следващата година предстои да бъде създаван общ бранд „Дунав”, което ще ни осигури възможност да предлагаме съвместно общи туристически продукти пред трети страни.

Туризмът осигурява между 12 и 14% от БВП на България. Очаква се през тази година приходите от международен туризъм в платежния баланс на страната да надхвърлят 3 млрд. евро.

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg