Индия вече е вторият най-голям пазар за смартфони в света, измествайки от тази позиция САЩ.

Това сочи доклад на Canalys, според който доставките на смартфони в Индия за първи път преминават ниво от 40 млн. броя през третото тримесечие на тази година, което представлява ръст от цели 23% на годишна база, предава TechCrunch.

Така Индия изпреварва САЩ по продажби на смартфони и се нарежда на второ място в света - единствено след Китай.

Анализатори очакваха това да се случи доста по-рано, тъй като доходите в Индия достигнаха до ниво, каращо всички световни корпорации да точат зъби за дял от този пазар.

Още повече, че населението на тази страна е 1.3 млрд. души спрямо 320 млн. граждани на САЩ. Неизбежното разрастване на индийския пазар обаче беше леко забавено поради процесите по демонетаризация в страната през 2016 г.

„Растежът идва като облекчение за смартфон индустрията. Съмненията относно потенциала на индийския пазар са ясно разсеяни от този резултат”, пише в доклада на Canalys.

Анализатори дълги години посочваха, че индийският пазар изисква търпение.

За сравнение, Китай са далеч напред с над 110 млн. доставки на смартфони на тримесечие.

Данните за Индия обаче не променят нуждата от търпение. Едва ли страната толкова бързо ще настигне Китай, тъй като все още има големи проблеми, свързани с каналите за доставка, местни закони, липса на високи доходи на места, слаб интернет и прочее причини.

Трябва да се отбележи, че доста компании, които доминират на китайския пазар, присъстват мощно и на индийския.

В началото на тази година китайските модели смартфони и тези на Samsung изместиха от лидерската позиция по продажби индийските производители – тенденция, която продължава и до днес.

По данни на Canalys, Samsung заема челна позиция в Индия с 9.4 млн. доставки през второто тримесечие, което е цели 30% повече на годишна база.

Марката Xiaomi обаче изглежда ще се изкачи на първата позиция, тъй като отчита ръст в доставките си до 290%, до общо 9.2 млн. смартфона, продадени в Индия.

Китайското трио Vivo, Oppo и Lenovo допълват топ 5, докато Apple 0 нетипично за компанията, е невидима в тази класация.

През 2016 г. от компанията посочиха, че имат рекорден брой доставки на iPhone в Индия от 2.5 млн. броя.