Inditex - собственикът на модния бранд Zara, не успя да отговори на прогнозите за печалба и продажби, в резултат на негативни валутни движения и необичайно топло време през септември на тази година.

Това доведе до изтриване, в даден момент, на над 5 млрд. долара от пазарната капитализация на компанията, предава Reuters.

Испанската група, която притежава марки, като Massimo Dutti и Bershka, е силно чувствителна на ценовите промени при еврото, тъй като реализира голяма част от продажбите си по света – от Русия, през Индия, до Китай.

Inditex, която е контролирана от един от най-богатите хора в света - Амансио Ортега, генерира над половината от продажбите си във валути, различни от еврото, след което конвертира тези продажби в единната европейска валута, когато публикува финансови отчети.

Въпреки това, бизнес моделът на компанията относно дистрибуция и доставки оперира голяма част от разходите в евро.

Inditex, която не предоставя детайли относно валутните операции, които влияят на резултатите ѝ, обяви финансовите си отчети към края на първите 9 месеца на тази година. За посоченият период компанията отчита печалба преди данъци и лихви в размер на 3.07 млрд. евро, което е ръст от 3% на годишна база.

Растежът би могъл да е в размер на 14%, ако валутните курсове бяха константа, добавят от компанията.

Негативният принос на курсовите изменения върху продажбите за третото тримесечие възлиза на 3.2%, посочват от Inditex.

Акциите на компанията поевтиняха с 4.6%, до цена от 25.13 евро за брой в ранните часове на днешната търговия, като удариха дневно дъно от 24.38 евро за лот. Книжата на Inditex са отстъпили с над 9% през настоящата 2018 г.

„Вярваме, че глобалният пазар за търговия на дребно продължава да се изправя пред значителни структурни предизвикателства и Inditex вече не е най-добре позиционираната компания”, посочват от Bank of America Merrill Lynch в анализ по темата.

Собственикът на Zara отчете 41% ръст в онлайн продажбите41% ръст в онлайн продажбите си отчита компанията собственик на бранда Zara през 2017 г.


Испанската компания, която бе в основата на модната революция през 1980-те години на миналия век, в наши дни среща конкуренцията на млади бизнеси и онлайн конкуренти.

Inditex, която пусна онлайн продажби на Zara на 106 нови пазара през миналия месец, посочва, че не е намалила цените на дрехите през необичайно топлия септември, както направиха нейните конкуренти.