Главният изпълнителен директор на Boeing предупреди, че има "риск" самолетостроителят да преустанови производството на своя модел 737 Max 10 заради потенциални регулаторни проблеми.

Компанията има срок до края на годината да получи одобрение за пътническия самолет от страна на щатските власти.

Главният изпълнителен директор Дейв Калхун заяви, че опитите за получаване на зелена светлина са "малко от типа всичко или нищо".

Max 10 е най-новият и най-голям самолет от семейството на 737, който се разглежда под лупа след две фатални катастрофи.

В интервю за списание Aviation Week Калхун казва, че все още очаква благоприятно развитие, докато Boeing се готви да предостави своите аргументи пред Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ и пред Конгреса.

"Ако минете през нещата, през които сме минали ние, задълженията, които трябваше да натрупаме, нашата способност да реагираме или готовност да доведем нещата до край, дори и свят без 737 Max 10 не е толкова плашещ," казва той.

Airbus изпреварва Boeing по нови поръчки и производство на самолетиМесечните данни на двата най-големи авиоконструктура Airbus и Boeing за май показват, че европейският гигант все още изпреварва своя американски конкурент по поръчки от началото на годината и е постигнал по-големи обеми в производството си

"Не очаквам да спрем програмата и не искам никой да си мисли това. Просто има риск," допълва той.

Говорител на Boeing е потвърдил пред BBC изказването на Калхун.

Той е допълнил, че компанията е ангажирана с това да отговори на изискванията на регулаторните органи и на тези на своите клиенти за сертифициране и доставка на 737-10. „Безопасността остава основният фактор при тези усилия".

По-рано FAA предупреди Boeing, че може да не получи сертификация за Max 10 до края на годината. Тя е необходима, за да може дадена авиокомпания да използва самолета.

Boeing има над 600 поръчани самолета Max 10 от 18 клиента, сред които собственикът на British Airways IAG и United Airlines.

Щатските изисквания бяха наложени, след като други модели 737 Max участваха в две фатални катастрофи в Индонезия и Етиопия, при които загинаха 346 души.

Всички самолети от семейството на 737 Max бяха спрени от полети след катастрофата с Ethiopian Airlines през 2019 г. Оттогава някои авиационни органи по света разрешиха на самолетите отново да летят.