Лидерът на пазара на електромобили Tesla е направил рекорден брой доставки през второто тримесечие, надминавайки пазарните оценки. Това се дължи основно на намаляването на цените и федералните кредити в САЩ, които са помогнали за образуването на по-достъпни цени на електрическите превозни средства.

Ръководената от Илон Мъск компания е доставила 466 140 електромобила за периода от април до юни, което е с 10% повече от предходното тримесечие и с 83% повече в сравнение със същия период на миналата година.

Девет анализатори, анкетирани от Refinitiv, съобщава Reuters, средно са очаквали Tesla да достави 445 000 автомобила, като най-ниската оценка е 439 875, а най-високата - 450 000.

Tesla също така е произвела 13 560 електромобила повече, отколкото е доставил през второто тримесечие, въпреки че този показател е намалял от 17 933 през първото тримесечие.

Китай стимулира пазара на електромобили със $72,3 млрд. до 2027 Тези стимули поставят електромобилите на преден план в широкообхватните усилия за съживяване на растежа във втората по големина икономика в света


"Намаляването на цените беше умен покер ход за Tesla и дава големи дивиденти, особено за китайския пазар", казва Дан Айвс, анализатор в Wedbush Securities.

Очаква се Tesla да постигне рекордни продажби в Китай, втория по големина пазар след Северна Америка, въпреки силната конкуренция от страна на пазарния лидер там BYD.

"Смятаме, че маржовете ще се понижат през следващите няколко тримесечия", добавя Айвс.

Tesla започна да намалява цените в Китай от края на миналата година, което доведе до намаляване на маржовете през първото тримесечие. Илон Мъск задълбочи ценовата война, заявявайки, че компаията ще даде приоритет на ръста на продажбите пред печалбата в условията на слаба икономика и нарастваща конкуренция.

Tesla може да стане жертва на собствения си успех в Китай Компанията иска да разшири производството си в Шанхай, но може да не получи разрешение от местния регулатор


Оттогава той увеличава отстъпките за всички свои модели, като се смята, че това цели и намаляване на складовите наличности. Това помогна на Tesla също така да направи всички модификации на своя Model 3 подходящи за пълния федерален кредит от 7500 долара, въведен в САЩ.

Компанията е доставила 446 915 Model 3 и Model Y, както и 19 225 премиум автомобила Model S и Model X.

Междувременно пионерът в областта на електрическите превозни средства отбелязва редица победи и в областта на бързото зареждане на електрически превозни средства, след като компании като Ford Motor и General Motors, както и производители на оборудване за бързо зареждане, се съгласиха да приемат северноамериканския стандарт за зареждане (NACS) на компанията, посочва в заключение Reuters.