Технологичните компании може и да променят обществото в последните няколко години, но корпоративната им култура не винаги е толкова революционна, колкото продуктите, които създават.

Уелнес гуруто Дийпак Чопра е част от движението за промяна на начина, по който хората мислят за фирмената култура.

Чопра е съосновател и член на Борда на директорите на JUST Capital - организация с идеална цела, посветена на това да образова потребителите за това как компаниите се отнасят към ценностите, свързани със здравето на служителите, с бизнес практиките и с етичното поведение.

Чопра съосновава организацията през 2013 г. с още няколко души, сред които са инвеститорът Пол Тудор Джоунс, Риналдо Брутоцо, Ариана Хъфънгтън и Пол Скиала.

JUST Capital публикува ежегодно класация на най-добрите компании в САЩ. Технологичните гиганти Microsoft и Intel оглавиха подреждането за 2018 г.

И двете компании се представят над средното ниво в индустрията по отношение на заплащане на служителите, пенсионни придобивки, ангажираност с потребителите и общността и въздействие около околната среда.

Според Чопра най-добрите компании в САЩ имат една обща черта: Те се отнасят добре със служителите си.

“Ако служителите ви са щастливи, се оказва, че и клиентите ви ще бъдат щастливи,” казва Чопра пред CNBC. “Ако клиентите ви са щастливи, акционерите ви ще са щастливи, а компанията ще се справя успешно.”

Професията, която ни прави най-щастливи Дали не става дума за вас?

Тя може и да е една от най-попуярните компании сред търсещите работа, но Tesla се нарежда в дъното на класацията на JUST Capital през 2018 г., като е класирана на 850-о място по благосъстояние на служителите.

“Ще им отнеме известно време, за да осъзнаят, че креативността и иновациите не са единствените ключове към успеха,” казва Чопра. “Ключът към успеха, в крайна сметка, е щастието на вашите служители.”

За Чопра и JUST Capital успешната компания е тази, която успява да бъде иновативна, без да забравя задълженията си към обществото и околната среда.

Служителите, които споделят същата визия за компанията, както ръководството, се справят по-добре в работата си, което пък допринася за дългосрочното благосъстояние и успехи на компанията.