3-годишният круиз се провали, но на хоризонта има нов - за 3,5 години
Разочарованието след отмяната на дългоочаквания 3-годишен круиз, който така и не потегли, все още не е отминало за пасажерите, а на този фон вече е актуална нова оферта – при това за още по-дълго плаване.
Друг стартъп за дългосрочни круизи – Villa Vie Residences потвърди покупката на кораб за 3,5-годишно пътешествие, планирано за май 2024 г., съобщава CNN.
Компанията е закупила кораба MS Braemar от Fred. Olsen Cruise Lines, като го преименува на Villa Vie Odyssey.
Плавателният съд е построен през 1993 г. за Crown Cruise Line и се продава от Cunard, след което преминава към Majesty, после към NCL, след това отново се връща към Crown и накрая е закупен от Fred. Olsen през 2001 г.
Макар да е на 30 години, Braemar е ремонтиран генерално през 2009 г., а през 2019 г. отново е обновен. Това е и годината, в която става най-дългият кораб, преминал през Коринтския канал. Компанията го обявява за продажба през ноември 2022 г.
Капацитетът му е 924 души, разпределени в 485 каюти, а сравнително малките му размери означават, че е способен да акостира в сърцето на дестинациите, се казва в изявление на Villa Vie, разпространено ексклузивно за CNN. Плоският му корпус означава, че може да плава и по вътрешни водни пътища.
Плавателният съд ще разполага с осем палуби, огромен басейн, обединяващ сегашните два, джакузита, три ресторанта, осем бара и четири салона, както и спа център, фитнес център, библиотека и медицински център.
И още: бърз и надежден интернет от Starlink и Viasat 3 и "интерактивен кулинарен център" за тези, на които им липсва домашната кухня, предвидени са и курсове по готварство.
Ще има и програма за голф със симулатор на борда.
Круизът ще продължи общо 1 301 дни, ще премине през 147 държави и 425 пристанища, престоят във всяко от които ще варира от два до седем дни. За тези, които са заинтригувани от идеята за дългосрочен круиз, но се притесняват да се ангажират за цели три години и половина, ще има възможност да резервират "сегменти" от 35 дни на борда. Добри новини има и за тези, за които 1301 дни не са достатъчни - планът е круизът да преминава в друг, а след това в още един, така че на практика хората да живеят на борда.
"Това наистина не е толкова круиз, а начин на живот - дом с постоянно променящи се задни дворове", казва главният изпълнителен директор на компанията организатор Майкъл Петерсън.
Villa Vie е създадена от бивши членове на изпълнителния екип на Life at Sea, които напускат, когато първоначалният екип се разделя през май 2022 г. Главният изпълнителен директор е бивш управляващ директор на Life at Sea.
"Говорих с хиляди хора и създадохме Villa Vie въз основа на това, което научихме от Life at Sea", казва той пред CNN. "Хората искат гъвкавостта да плащат, докато пътуват, да идват и да си отиват, вместо да плащат предварително за три години. Мнозина искаха да притежават каюта и да имат думата в бизнеса."
Той определя това като "доста различно" от предложението на предишните си колеги, с по-малък кораб и разрешен по-кратък престой на борда.
Цените не са далеч от първоначалните оферти на Life at Sea, въпреки че има повече възможности. А именно, че пътниците могат или да си купят каюта, или да я наемат.
Тези, които наемат - по същество плащайки за пътуването, както при нормален круиз, ще плащат от 89 долара на човек на ден за вътрешна каюта. Това прави 32 485 долара на човек годишно или 97 455 долара за три години. Външните каюти започват от 119 долара на човек на ден, а тези с изглед и балкон от 199 долара.
Няма задължение да се регистрирате за пълния период от три години и половина. 1301-те дни ще бъдат разделени на сегменти, вариращи от 35 до 120 дни. Пътниците могат да закупят период колкото желаят.
Закупуването на каюта струва 99 000 долара за вътрешна, 149 000 долара за открита и 249 000 долара за такава с изглед и балкон. Собствениците трябва да плащат месечни такси, започващи съответно от 1750 долара на човек или минимум 21 000 долара годишно. Те могат да отдават под наем каютата си на други хора сами или чрез Villa Vie срещу такса.
Закупуващите каюта ще имат гаранция за нея за 15 години, колкото е приблизителният живот на кораба.
Дългосрочната цел на компанията е да се закупят още кораби - в този случай собствениците могат да получат 50% кредит, за да се преместят на друг, в края на 15-те години. Ако това не се случи, те ще получат обратно 15% от вноската си. Цените се базират на двойно настаняване. Самостоятелните пътници получават отстъпки от 30% за вътрешна каюта, 20% за външна и 10% за балкон.
Включени са всички храни и безалкохолни напитки, както и алкохол на вечеря. WiFi и медицински посещения (но не и процедури или лекарства) също ще бъдат включени, което прави привлекателно предложение за клиентите от САЩ. Ще има седмично почистване на помещенията и двуседмично пране без допълнително заплащане.
Много хора са изключително разочаровани след провала на отпътуването на Life at Sea, но Петерсън е убеден, че круизът на Villa Vie ще отпътува по план.
Корабът е платен с частни инвестиции. "Нито цент" от депозитите на пасажерите, няма да бъде изразходван по-рано от средата на февруари, уверяват от компанията.
След официалната сделка за придобиване на кораба, каютите или "вилите", както ще бъдат наричани – ще бъдат модернизирани, ще бъде включен бизнес център, а басейнът ще бъде разширен. Баровете и ресторантите до голяма степен ще останат в сегашното си състояние, казва Петтерсън, според когото корабът е в добро състояние.
И така, защо да се доверяваме на Villa Vie след провала на Life at Sea?
"Ние сме съвсем различни", уверява той. "Не искаме от хората стотици хиляди долари предварително. Искаме малък процент, за да видим кой е сериозен и наистина идва". Тъй като записалите се за Life at Sea са "показали своята ангажираност" към подобен проект, те ще платят само 5% депозит, допълва той.