Круизните компании отчитат рекордни резервации за следващата година
Следващата година се очертава като изключителна за круизните ваканции, като пътници от целия свят с различни приходи са резервирали пътувания, надвишаващи предпандемичните обеми.
Това сочат данни на американските круизни оператори и туристически агенти, цитирани от Reuters и БТА.
Пътниците са се насочил към круизи през 2024 г., тъй като те все още са по-евтини, отколкото наземните алтернативи. Тъй като равнищата на заетост се доближават до предпандемичните, операторите планират да увеличат цените през идните месеци.
"Като цяло пазарът е изключително силен особено по отношение на най-високия клас луксозни круизи", казва Боб Левинщайн, главен изпълнителен директор на Cruise Compete.
Въпреки че пътниците са отменили или отложили планирани ваканции в Близкия изток, круизните резервации пак ще достигнат рекордни равнища през 2024 г., посочва анализаторът от Truist Securities Патрик Скоулс.
Преди атаките в Израел на 7 октомври броят на резервациите е бил с около 25% по-висок, отколкото през 2019 г. за резервациите за 2020 г. През ноември 2024 г. резервациите са били с около 20% по-високи, отколкото през същия период на 2019 г., посочва Скоулс.
През октомври Джейсън Либърти, главен изпълнителен директор на Royal Caribbean Group, заяви, че "търсенето за 2024 г. е продължило да се ускорява, като резервациите са надвишили в значителна степен нивата от 2019 г.".
Очакванията са около 35,7 милиона пътници да пътуват с круизи, което е повишение спрямо 31,5 милиона души през 2023 г. и е с 6% повече от обема пътници, плавали през 2019 г., според Асоциацията на международните круизни линии (CLIA).
Според главния изпълнителен директор на Carnival Джош Уейнстийн през септември обемите за 2024 г. са се понижили, тъй като компанията не разполага с повече свободни места, които да продава въпреки растежа с 5% на капацитета от 2023 г.
Royal Caribbean заяви пред инвеститори, че през третото тримесечие две трети от гостите или са пътували с круиз за първи път, или са използвали Royal Caribbean за първи път.
Според данните на Либърти хората, направили повторни резервации, са нараснали двойно.
Компаниите за онлайн пътувания са отчели бума на круизите.
"Пътуващите с круизи са лоялни, като данните сочат, че по-голямата част от хората, които веднъж са били на круиз, го правят отново, което е предпоставка за устойчив растеж", казва Бен Харъл, управляващ директор в Booking.com.