За втора поредна година ДЗИ спечели първо място в конкурса „Застрахователи за обществото 2020“, организиран от Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) и Българската асоциация на застрахователните брокери (БАЗБ).

Застрахователното дружество с най-дълга история в страната заслужи лидерското място в единствения по рода си конкурс за корпоративна социална отговорност в застрахователния сектор с инициативата си „Предоставяне на безплатна застрахователна защита на медиците на първа линия в борбата срещу COVID-19 и дигитализиране на основни процеси за своите клиенти“.

В началото на април ДЗИ беше първата компания, която подпомогна медицинските служители и друг персонал, работещи в медицински заведения, където се извършва лечение на коронавирус в София, като им направи безплатни застраховки „Живот“ с покритие COVID-19.

Общият брой на застрахованите медици е 1116 човека, а към днешна дата изплатените обезщетения са 34 в размер на 43 500 лв., като междувременно застрахователят удължи срока на валидност на застраховката с още 6 месеца.

Отличието е особено ценно признание за работата на ДЗИ в полза на обществото, тъй като победителят се избира чрез гласуване от застрахователните и брокерските компании – членове на двете асоциации.

Подкрепата от страна на ДЗИ в началото на пандемията беше предшествана от няколко инициативи на ОББ отново в борбата с коронавируса. Двете компании, част от белгийската финансова група KBC, получиха и най-високото отличие в категория „Устойчиви политики в Ковид-19“ в 10-тото издание на „Зелените бизнес Оскари“, организирани от b2b Media.

Сумарно подкрепата от дружествата на KBC Груп в борбата с коронавирус надхвърля 360 000 лв. към момента и расте. С приноса на ОББ беше извършена модернизация на специализираната лаборатория на ВМА за тестване на коронавирус, както и бяха направени дарения на 8 болници в страната.

Отделно от това, ОББ и ДЗИ успяха да дигитализират значителна част от услугите си в рамките на едва няколко месеца от началото на пандемията, за да осигурят безопасното им използване от клиентите от разстояние.

„Наред с усилията да направим клоновете на всички компании от КВС Груп в България безопасни в изминалите месеци чрез осигуряването на предпазни ограждения, дезинфектанти, маски и ръкавици, необходима дистанция, пред нас стоеше един много по- сериозен ангажимент – да осигурим извършването на всички традиционни за банкирането и застраховането дейности изцяло дистанционно, лесно и защитено, без компромис за сигурността на клиентите ни.

Именно това беше големият успех за нас и аз съм горд, че усилията ни биват разпознати и заслужено печелят признанието на професионалната общност. Дигитализацията на услугите ни настигна бързо и дори неочаквано, но ние показахме какво означава за нас да бъдеш еталон на пазара и да спазваш най-високи стандарти за работа.“, сподели Петър Андронов, главен изпълнителен директор на ОББ и кънтри мениджър на KBC Груп в България.

KBC Груп получи още един приз за корпоративна социална отговорност – първо място в категория „Зелена ПР кампания“ на същия конкурс за проекта „Екип Синьо преминава на зелено“. В рамките на проекта общо 3290 служители на ОББ, ДЗИ, ОББ Интерлийз и дъщерните дружества на ОББ участваха в над 50 еко инициативи, с което си „извоюваха“ 3290 дръвчета за България.

Фиданките растат в 10 региона на страната, като служителите на групата се гордеят най-много с възстановяването на изгорялата гора в с. Ловец до Велики Преслав и на опожареното землище на с. Дренково до Благоевград.