Ето как София ще бори кризата след COVID-19?

Столичният общиснки съвет (СОС) проведе поредното онлайн заседание на икономическия експертен съвет към общината. Обсъдени бяха мерките за подкрепа на бизнеса в София.

"Благодаря на Красен Станчев, Лъчезар Богданов и Петър Ганев от Института за пазарна икономика, на Георги Ангелов от Отворено общество, на Иван Нейков, Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма и Надя Шабани от Центъра за нестопанско право, които са част от експертния съвет, който създадох, както и на колегите ми зам.-кметовете Владимир Данаилов и Дончо Барбалов", коментира кметът Йорданка Фандъкова.

"Задачата ни е да използваме по най-ефикасния начин възможностите на общината, за да помогнем на малкия и среден бизнес в София, който е засегнат от кризата, както и да създадем стимули за бързо възстановяване на икономиката на града", посочи още тя.

В сряда ще бъде финализиран пакетът от мерки. Той е разделен в две направления – финансова подкрепа и административни облекчения.

Мерките за подкрепа на бизнеса са:

- Удължаване на срока за плащане на такса смет за първото тримесечие от 30 април до 30 юни.
-Удължаваме с 1 месец служебния абонамент на тези фирми, които поради затварянето на зоната не са го ползвали;
- Освобождаваме от такса „тротоарно право“ тези фирми, които не са работили за времето на извънредното положение;
- Освобождаване от наем на тези наематели на общински имоти, които са засегнати от наложените противоепидемични мерки;
- Осигуряване на банкови гаранции за малки и средни предприятия чрез Общинския гаранционен фонд до 50% от размера на кредита;
- Осигуряване на 60% от собствените приходи на общинските театри и други културни институти от общинския бюджет, с което да гарантираме заплатите на работещите в тях;
- Преразглеждане на проектите по програмите „Култура“, „Европа“, „Спорт и младежки дейности“, с което да осигурим финансиране и на тези проекти, които не могат да стартират по заявения начин заради въведените ограничителни мерки;

Административните мерки са за подобряване на електронните услуги към гражданите и бизнеса. Главният архитект разработи три нови е-услуги:
- Електронно заявяване за разрешение за строеж;
- Електронно заявяване за разрешение за поставяне;
- Електронно заявяване и получаване на виза;

"За да направим по-ефективна комуникацията в този период предоставихме възможност за връзка по имейл с всеки служител на направление „Архитектура и градоустройство“ и съкратихме сроковете за публикуване на издадени административни актове в регистрите на НАГ – от 3 дни на 1 работен ден", уточни още Йорданка Фандъкова.


<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Ffandakova.bg%2Fposts%2F2985131358217499&width=500" width="500" height="728" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>