Дружествата, които през 2007 г. не са извършвали дейност, ще подават нов образец на декларация за облагане с корпоративни данъци през тази година, съобщават от НАП.

След направен анализ на подадените декларации за предходни данъчни години НАП е установила, че част от фирмите не са извършвали дейност, поради което подават „нулеви” декларации. По тази причина бе създаден отделен образец (1010 а) на декларация за фирмите, които през годината не са осъществявали дейност.

Новата декларация съдържа единствено демографските данни на задълженото лице и част, в която се декларира, че за данъчния период не е извършвана дейност и не се дължат данъци по Закона за корпоративното подоходно облагане.

С новия формуляр обаче не отпада задължението за подаването на Годишен финансов отчет, включително и приложенията му. Той се съставя в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и приложимите счетоводни стандарти.

Декларацията за облагане с корпоративни данъци за данъчната 2007 г. се подава до 31 март 2008 г.

В този срок трябва да бъде заплатен и дължимият корпоративен данък от дружествата, които са осъществявали дейност. За фирмите, които подадат своите документи по електронен път, е предвидена отстъпка в размер на 1% от дължимия данък, но не повече от 1000 лв.

Декларацията се подава от данъчно задължените лица или от техен упълномощен представител в териториалната дирекция на НАП по регистрация. Тя може да се изпрати и по пощата с обратна разписка, в определени пощенски станции, където служителите на „Български пощи” ще издадат входящ номер.

Подаването на декларациите по интернет изисква електронен подпис. Ако клиентите на НАП нямат такъв, те могат да упълномощят лице, което притежава електронен подпис, да подаде декларацията от тяхно име.

Най-лесният и достъпен начин за плащането на всички данъци и осигурителни вноски е по интернет. За този начин се изисква дебитна карта, регистрация в системата ePay и в интернет-страницата на приходната администрация.