На пресконференция вчера беше подписан Меморандум за сътрудничество между Съюза на пивоварите в България и Асоциацията на радио и телевизионните оператори (АБРО). Целта на споразумението е да подпомага взаимодействието и координацията между двете страни за утвърждаване на принципите за саморегулация и развиване на правилата и принципите на Кодекса за отговорна търговска комуникация и етични стандарти на Съюза на пивоварите в България и тяхното спазване. Такива Меморандуми бяха подписани през 2007 г. с Асоциацията на рекламните агенции (АРА) и Федерацията на потребителите в България.

Съюзът на пивоварите и неговите членове са първият бранш в България, които въвеждат принципите на саморегулация на рекламите, спонсорствата и промоционалните събития, наричани търговски или маркетинг комуникации. До момента над 250 участници от 40 сдружения, НПО, браншови организации и федерации са се включили в публичните обсъждания на темата за въвеждане на системата за саморегулация в търговските комуникации.

Общественият дебат по темата и мултиплицирането на опита на Съюза на пивоварите в България от други браншове ще допринесе за формиране на нова пазарна среда, гарантираща прилагането на ясни етични стандарти към българските потребители и коректно пазарно поведение.

Добрата практика на Съюза на пивоварите е изцяло съобразена с европейските принципи и стандарти, разработени и разпространявани, както от Пивоварите на Европа (The Brewers of Europe) - представителната организация на индустрията от страните на Европейския съюз, така и от Европейския алианс за рекламни стандарти. Съюзът на пивоварите е един от първите бенефициенти по Оперативна програма “Административен капацитет” на Министерство на държавната администрация и административната реформа (МДААР) с проект „Изграждане и укрепване на браншовия капацитет за саморегулация в търговските комуникации”.

През първите 6 месеца на 2008 г. пивоварната индустрия е инвестирала 70 млн. лева при 77 млн. лева за цялата 2007 г. Инвестициите са насочени към обновяване на производствата и маркетинг, съобщи Владимир Иванов, председател на Съюза на пивоварите в България. За първи път се отчита ръст от 80% при износа на българско пиво. Основно се изнася за съседни държави, но и за такива, в които има големи български колонии – Испания, Португалия и САЩ. Ръстът в потреблението на пиво на вътрешния пазар от юли 2007 г. до 30 юни 2008 г. е 2%. Това е много под „пика”, постигнат преди 20 години в продажбите на бира, когато е отчетено максимално потребление от 87-90 литра на глава от населението за година.