Модернизацията ще помогне за запазването на 200 дървета годишно, като ограничи до минимум използването на хартия и ще пести време и средства на потребителите

Хората ще могат да следят по електронен път движението на жалбите си, подадени в КЗП във всеки един момент, където и да се намират. Това ще е възможно след модернизация на работата на Комисия зa защита на потребителите (КЗП).

Оптимизирането ще стане в рамките на проекта „Модерни и интегрирани административни услуги в Комисията за защита на потребителите". Той се осъществява по Оперативна програма „Административен капацитет" и е съфинансиран от Европейския социален фонд. Общата стойност на проекта е 600 711 лева. Новата система ще започне да функционира в началото на 2011 година.

"През 2009 година в Комисията за защита на потребителите са постъпили близо 12 000 жалби. Направени са близо 10 000 инспекции, като в 70% от тях са решени проблемите на гражданите", коментира Иван Бъчваров, главен секретар на КЗП.

Ако някоя жалба се забави неоснователно дълго, гражданите своевременно ще могат да разберат кой служител на Комисията работи по нея. Персоналната отговорност пък ще бъде естествен стимул за служителите да повишат качеството на работата си.