Седем фирми са подали документи за конкурсната процедура за отдаване на 49 линии от столичния градски транспорт. Приемането на документи приключи в 12.30 ч. днес, а час и половина по-късно започна заседанието на комисията по тръжната процедура.

Комисията за провеждането на конкурса беше гласувана на вчерашното заседание на Столичния общински съвет и също вчера назначена със заповед на кмета на общината, стана известно в началото на заседанието й.

Кандидатите, подали документи за трите пакета, в които са обособени линиите от градския транспорт, са фирмите "Глобал Биомет", "Еридантранс", "МТК груп", "Карат С", "Юнион Ивкони", "Етап-Адрес" и общинската "Столичен автотранспорт".

От кандидатстващите фирми за конкурса - "Карат С", "Юнион Ивкони", "Еридантранс", "МТК груп" и "Столичен автотранспорт" отговарят на квалификационното изискване за транспортно обслужване на общини с над 500 000 жители, каквато в България е само Столичната община. Комисията за защита на конкуренцията определи още при първата конкурсна процедура това изискване и изискването за минимален оборот от 40 млн. лв. за последните пет години като дискриминационни. Тогава кметът Бойко Борисов отмени конкурса, позовавайки се на решението на комисията.

След пускането на конкурса за втори път през август заместник-кметът по транспорт Велизар Стоилов обясни, че решенията на комисията, според него, са препоръчителни и заради това Столичната община не е променила условията за второто пускане на конкурса.

В момента 16 от 95-те линии от градския транспорт в София се обслужват от четири
превозвача след конкурсна процедура от 2007 г. Общинската фирма "Столичен автотранспорт" обслужва 9-та и 111-та линии, "Карат С", "Юнион ивкони" и "Еридантранс"
обслужват останалите линии с номера 27, 30, 42, 54, 59, 68, 72, 73, 74, 84, 90, 150, 260 и 404.

След финализирането на конкурсната процедура "Столичен автотранспорт" ще експлоатира една трета от градските линии в София, ако не бъде класирана за един от трите пакета автолинии, обявени на този конкурс.

Още в началото на конкурсната процедура през юни стана известно, че заради предвидените за отдаване линии в гаражите "Дружба" и "Малашевци" на общинското дружество ще има съкращения на шофьори и обслужващ персонал. В момента в дружеството работят близо 2500 човека, а недостигът от шофьори за градския транспорт в дружеството е от 160 човека.

Източник: БТА, Снимка: БГНЕС