Срокът за плащане на сметките за електроенергия на битовите потребители се удължава от 20 на 30 дни.

Това съобщи на брифинг в Министерски съвет министърът на енергетиката Теменужка Петкова. Тя припомни, че това е второто удължаване на срока, след като през март той беше увеличен от 10 на 20 дни.

"След обсъждане с Националния оперативен щаб, свързано с мерките за опазване на живота и здравето на хората и с удължаването на извънредното положение до 13 май, беше взето решение да се потърси възможност за ново разсрочване на плащанията за битовите потребители", заяви Петкова.

Тя уточни, че близо 70% от сметките са платени в рамките на срока, без да е налице забавяне. От тях 26% от плащанията са извършени в удвоения от закона срок, т. е. до 20 дни.

"Това показва, че мярката, приета от правителството, работи и дава положителен ефект, а финасовата система на енергетиката е стабилна", заяви енергийният министър.

"От днес срокът за плащане на сметките за електричество за битовите потребители се удължава от 20 на 30 дни", заяви Петкова.

"Всичко, което правим по препоръка на Националния оперативен щаб, е за да да запазим живота и здравето на българските граждани, както и да им осигурим кофорт в тези трудни времена", каза още министърът.

Тя напомни, че продължават да се спазват противоепидемичните мерки в центровете за обслужване в офисите на електроразпределителните, топлофикационните и газоразпределинените дружества.

Искат поскъпване на нощния ток със 70 на стоНощният ток да поскъпне със 70 на сто, а дневният - с малко над процент от юли е поискало електроснабдителното дружество ЧЕЗ.

"Няма потребители, на които да е спрян достъпът до електроенергия заради забавяне на плащане на сметките", заяви Петкова.

Тя обаче допълни, че топлофикационните дружества са извън обхвата на законовата възможност за разсрочване на сметките.

На въпрос дали има опасност потребители, които са се възползвали от разсрочването, при отпадане на извънредното положение да са принудени да плащат по две сметки наведнъж, Петкова заяви следното:

"Законовата възможност за отлагане на плащанията важи само за периода на извънредното положение. След отпадането му потребителите трябва да се обърнат към ЕРП-тата за индивидуално договаряне на разсрочването на плащанията. Очаквам те да проявят разбиране".