Миналата година постави бизнеса пред неочаквани предизвикателства, които светът, преди появата на COVID-19, не си представяше дори в измислен сценарий.

Кризата създаде необходимост от спешни решения, с които малкият бизнес – гръбнакът на европейската икономика – да се адаптира към новата реалност и да реагира динамично и гъвкаво с нови и оптимизирани финансови решения, отговарящи на изискването на потребителите за дигитални плащания.

Същевременно пандемията допълнително натовари малките търговци и завари много от тях без финансов ресурс и готовност за дигитални плащания.

Иновативното решение myPOS Glass дава възможност на средни, малки и нано търговци да приемат бързо и сигурно плащания чрез апликация за Android устройства, без да се налага допълнително закупуване на хардуер или кабели, т.е. без да се налага допълнителна инвестиция в ПОС терминал.

Преди седмица приложението myPOS Glass спечели награда за иновация във финтех индустрията на The FinTech Breakthrough Awards в Лос Анжелис, САЩ. В тазгодишното издание престижният форум оцени най-добрите идеи сред общо 3850 подадени предложения.

„Отличаването ни сред водещи компании в индустрията за втора поредна година категорично показва мисията ни да участваме в динамиката на финтех пазара като бранд с иновативни и оптимизирани решения, подкрепящи бизнеса във възможността да бъде гъвкав за икономически промени дори и във време на пандемия.

myPOS Glass подпомага търговците да правят бизнес навсякъде и по всяко време, подходящ е за професионалисти в движение, доставчици и куриери, заведения за улична храна, сезонни пазари, фитнес и уелнес консултанти и други“, коментира Христо Георгиев – основател на myPOS.

Приемането на безконтактни плащания е ключова предпоставка за конкурентоспособността на търговците, гарантира по-голяма сигурност и удобство както за служителя на касата, така и за купувача на опашката.

Mastercard отчита нови рекорди в цял свят за навлизане на безконтактните плащания като дял от всички картови плащания, като страните от Централна и Източна Европа (ЦИЕ) са шампиони по този показател с 89% дял на безконтактните плащания при средно 84% за Европа.

Все повече потребители ползват мобилен портфейл – плащат директно със смартфона си – 18% от всички безконтактни плащания в Европа.

Mastercard с решение, което ни дава по-голяма прозрачност на трансакциитеПрозрачната и детайлна информация може лесно да бъде предоставена

„Фокус на Mastercard навсякъде по света, както и в България е малкият бизнес. Сега е времето големите да помагат на малките. Точно затова, взимаме ролята си на технологичен лидер много сериозно и въпреки мащаба, в който оперира Mastercard, винаги се стремим да улесняваме с решенията си и най-малките. През последната година работихме активно за създаване на гъвкави и иновативни решения за дигитализация на търговците.

myPOS Glass е специален технологичен продукт, който вярваме, че отговаря на новата икономическа реалност след появата на COVID-19. Това, че компанията работи с български финтех за няколко пазара в Европа с това решение е повод за гордост за цялата екосистема у нас“, Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.

За да подкрепят местните търговци в приемането на безконтактни плащания, двете компании започнаха кампания, която насърчава търговците да се запознаят с ползите от новото софтуерно решение – как на практика превръщането на смартфона в ПОС терминал улеснява процеси в търговията.

От март до юни 2021-ва всеки търговец, свалил и инсталирал приложението myPOS Glass, и приел поне 15 плащания с Mastercard, всяко с минимална сума от 5 лева, автоматично участва в томбола за смарт часовник – стилен, модерен и умен.