Минахме през доста пазарни цикли, но днес нещата изглеждат по-скоро спираловидно. Технологиите са част от процеса. Индустрията в момента е някъде между облачните технологии и земята и дава възможност да работим по друг начин. Няма индустрия, която да не претърпява дигитална трансформация и секторът на имотите не прави изключение.

Ние, като глобална компания, се развиваме, а технологиите дават възможност за нови синергии, мултиплицира се ефектът на наученото досега. Индустрия като нашата трябва да бърза, за да отговори на съвременните искания. Това диктува и темпът на нашето развитие. Това каза Иглика Йорданова, изпълнителен директор на Colliers International, в рамките на панел Имоти във втория ден на форум "Шумът на парите 2018".

В корпоративния сектор разбирането за устойчивостта е на много високо ниво. За да бъде успешна една бизнес сграда, инвеститорът трябва да мисли в посока сертифициране. Това, което наблюдаваме, е, че и международни, и местни наематели търсят да наемат и питат за зелен сертификат.

Това е гаранция, че така ще осигурим среда на ползвателите. В последните 5-6 години се опитваме да наваксаме темповете, с които се планират такива сгради, но има накъде да се работи. Ще дам като пример - 30% от планираните у нас офис сгради са със сертификат, а в Будапеща са 90%. Пазарът се развива все повече в посока wellbeing и трябва да се мисли и за това, както и да се планират дигиталните процеси, които ни позволяват да бъдем по-мобилни, заяви имотният експерт.

България е конкурентна там, където има ноу хау – развойни центрове, аутомотив индустрията, каза Йорданова. Тя посочи ИТ и BPO бизнеса като сектори, които имат директен ефект върху пазара. Те формулират 4 – 4.5 % от БПВ, двигател са в корпоративния бизнес в сферата на имотите, но ние си говорим с тях и за човешките ресурси, как ги развиваме.

Йорданова цитира проучване, според което 70% от компаниите в Аутомотив и ИТ сектора търсят нови локации в страната. При тези компании роботизацията и дигитализацията са добре развити, което означава, че тези компании ще разчитат на малко, но добре образовани хора, което, от своя страна, дава възможност на градовете, в които има университети с подходящо образование.

Повече информация за Шумът на парите можете да намерите на сайта на събитието или във Фейсбук.

Спонсори на конференцията Шумът на парите през 2018 г. са Първа Инвестиционна банка, CSOFT, Philip Morris, SIRMA Group, Градус, ALCOMET, TBI BANK, Admiral Markets, Qatar Airways, Garitage park, Arco Real Estate, Opel, Residential Park Lozen, Aмерикански университет в България, Юг Маркет и Юг Маркет Фонд Мениджмънт, Пощенска Банка, International Hotel Casino & Tower Suites, Amundi asset management, Сосиете Женерал Експресбанк, Mining.bg и Hotel Rila Borovets.

Организационен партньор на събитието е агенцията за връзки с обществеността United Partners.

Медийни партньори на събитието са Novini.bg, Economic.bg, Kaldata.com, Offnews.com, Imot.bg, ФАКТИ, Businessmap.bg, в. Труд и сп. Икономика.