На имотния пазар има две страни участници – купувачи и продавачи. Винаги положителното развитие, като покачването на цените например, е негативно за едната страна, в случая купувачите, и обратното.

Говорейки за позитивно развитие на пазара, аз имам предвид стабилизиране на пазара и връщане на доверието, което бе загубено в последните години. Хората задържаха покупката на жилища имаха и изключително голямо недоверие към имотите, които се строят.

Това заяви Александър Бочев, управител на RealNet, по време на участието си на панел Имоти на форума "Шумът на парите", организиран от Profit.bg

Покачване на цените в рамките на 3-5% е нещо съвсем нормално. Пазарът е нестабилен, когато имаме непредвидени покачвания или спадове в цените.

По отношение на тенденциите на пазара, миграционните процеси са един от водещите мотиви за покупки на жилища, особено в сектора на жилищните имоти.

Тенденция за съживяването на пазара е отпускането на жилищни кредити на сравнително ниски цени, в сравнение с преди няколко години, което допълнително мотивира купувачите, заяви специалистът.

Важно е да разграничим покупката на жилищен имот за собствени нужди и за инвестиция. Когато се купува за собствена нужда, купуваме най-вече със сърцето си и бихме направили компромис с някои неща, стига той да ни хареса, да е нашият имот.

Инвестиционният имот се купува с мозъка и трябва да се обърне внимание на някои показатели като доходност от инвестицията, срок за откупуване на инвестицията, които в последно време се подобриха, заяви Бочев.

Програмата, както и повече подробности за Шумът на парите могат да се намерят на profit.bg/forum.

Форумът Шумът на парите се осъществява със съдействието на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, Vivacom и Галакси Инвестмънт Груп, както и спонсорите Трейс Груп Холд, София Интернешънъл Секюритиз, ЛУКС ИМОТИ, консултантска къща Амрита, Peugeot и Борика Банксервиз.

Медийни партньори на събитието са fakti.bg, offnews.bg, novini.bg, kaldata.com, imot.bg, economic.bg, сп. Forbes, сп. Икономика, агенция Фокус, pariteni.bg и SeeNews.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.