Историята на успеха на един български ресторант в Сеул

8523
Историята на успеха на един български ресторант в Сеул

„Бил съм в повечето градове в Корея. Дори моите корейски приятели не познават страната като мен", разказва пред CNN Михаил Ашминов, който е роден в София, но от девет години живее в Сеул, Южна Корея. Заедно с брат си Филип и корейска партньорка, той е собственик на два български ресторанта в мегаполиса- един в квартала Итаеуон и още един, по-нов в Ханам-донг.

Българският ресторант Зелен е най-невероятната история за кулинарен успех в Сеул, разказва CNN в репортажа си:

Ашминов е едва на 21 години, когато пристига на полуострова през 2002 г.

Той е завършил техникум по готварство и хотелиерство и започва работа в софийския Шератон, продаден на Daewoo Group. Тогава получава оферта за работа в Westin Chosun Hotel. „Това беше най-добрата оферта, която съм получавал, заради по-високата заплата и безплатната квартира", разказва той. Скоро обаче „сделката" показва и обратната си страна. „Липсваха ми приятелите и семейството, родината и храната предимно", разказва историята си българинът.

По това време той посещава малък бар в Итаеуон почти всеки ден и се сближава със собственичката и персонала. В натоварени дни помага в кухнята и с миенето на съдовете и понякога остава до пет-шест сутринта.

Така Ашминов и Суджин О се сприятеляват и започват да си ходят на гости. Оказва се, че корейката, запалена по здравословното хранене, винаги харесва ястията, приготвени от българина. Така през 2007 г., двамата решават да отворят български ресторант в Сеул.

Заминават за София. В България корейската бизнесдама, собственичка на верига барове и интернет магазин, е впечатлена от зеления пейзаж и така се ражда името на ресторанта „Зелен".

Ашминов привлича към начинанието и брат си Филип, който по това време работи като готвач в Ирландия. „Казах му да донесе всичките си пари", разказва българинът. - И той го направи.

Свинско вретено, бекон, пушено сирене и лук стават запазен знак на „Зелен".

Но не всичко е вървяло безпроблемно.

„През първата година се борехме, тъй като нямаше клиенти", разказва Ашминов. Когато влезете в италиански ресторант, там има пица, паста. Корейците обичат и френска кухня. Но българска? Не я познаваха, затова и не идваха".

Всичко се променя буквално за една нощ в края на първата година.

„Един ден ресторантът просто се напълни и оттогава винаги е зает", спомня си българинът. „Беше около Коледа, когато всеки търси ресторант. Имахме шанс и на хората наистина им хареса тук". Той дори открива големи сходства между българската и корейска кухня от южните региони.

И ако близостта на кухнята наистина е фактор за успеха в бизнеса, Зелен се слави и с това, че не се опитва да пригоди рецептите си към местната кухня. Агнешкото и кюфтетата се сервират такива, каквито са се приготвят от десетилетия в България.

Оттогава- досега българският ресторант в Итаеуон е бил обновяван и се е увеличил три пъти по размер и сега освен двамата българи, в него работят и шест корейски готвачи, но въпреки разширяването ще ви се наложи да чакате един час за маса през уикендите.

Мнозина пишат на страницата на „Зелен" във Facebook, че това е любимият им ресторант в Сеул.

Но това, което кара Ашминов да работи шест дни в седмицата по 10 часа на ден, не е финансовият успех:

„Това не е прости ресторант. Чувстваме се като посланици на България. Иксаме да покажем на света, че ние имаме хубава страна и чудесна храна", казва той.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg