Бум на жалби от недоволни туристи, които са ползвали пакетни услуги в хотелските комплекси в Банско, Сандански и Мелник отчитат от Комисията за защита на потребителите в Благоевград.

Туристите плащат между 300 и 500 лева за 4-дневни празнични пакети, които са купили на промоционални цени по интернет, съобщи БНТ.

Услуги за безплатно ползване на сауна, басейн, СПА-център, закуска и вечеря, които са гарантирани по време на интеренет резервацията в много случаи туристите реално не получават. Някои от тях са настанявани в по-ниска категория стая, която не отговаря на очакванията им и на снимките от интернет.

Все още много туристи се доверяват, дори за пътуване до атрактивни дестинации като Египет и Африка, без да си дават сметка за менте офертите.

"Ползваме резервации по интернет и контактуваме директно със собствениците на хотели, къщи и вили. Така че няма застраховка, няма посредник, рискът е изцяло при нас", казва турист.

Най-голямата примамка по време на коледните и новогодишни празници са хотели, които предлагат двудневни и тридневни пакети с екстри на половин цена. В подобни ситуации, според експертите от комисията, туристите трябва да бъдат бдителни.

"Трябва да видят този, който им предлага офертата, дали е лицензиран, дали е категоризиран хотел, туроператорът дали има нужните документи, за да се извършва нужната дейност. Ако няма, трябва да се замислят, че могат да бъдат излъгани", съветва Никола Райков - старши експерт в Комисия за защита на потребителите-Благоевград.

От комисията казаха още, че ако при проверка на жалба се установи нарушение на Закона за туризма и потребителят е заблуден с примамлива оферта, започват договорки за обезщетение. Има случаи, когато хотелиерите дори връщат парите на туристите.