Повече пари за реклама на българския туристически продукт ще бъдат заделени през следващата година, съобщи вицепремиерът Ивайло Калфин, на първото заседание на Държавно-обществено конструктивна комисия по туризъм, на която той е председател.

Новият образ на българския туризъм ще се гради около това страната ни да бъде представена като целогодишна туристическа дестинация, решиха представителите на бранша и управляващите. В програмата на Държавната агенция по туризъм за реклама са предвидени 35 млн. лв. Те са доста над тези, които ще бъдат отпуснати за целта, посочи Калфин.

Той съобщи, че целият бюджет за агенцията, включително за реклама, е малко над 6 млн. лв. Въпреки това средствата, предвидени за следващата година, са повече, отколкото през тази.

България да започне да се рекламира като целогодишна туристическа дестинация, решиха от бранша. „Имаме и море, и ски, и балнео-спа, и история, и етнография, и религия, и култура, и вино. Мисля, че ще се съгласите с мен, че всички тези неща ги имаме и сега е моментът да ги обединим и да излезем с ново послание към света. Разбира се, за това ни е необходима точно в момента държавната подкрепа, за да можем да проведем целево маркетингови мероприятия и рекламни дейности, както на вътрешен, така и външен пазар", посочиха браншовиците.

Като основни посоки на интереса на българските туроператори бяха определени съседните държави, страните от Централна и Източна Европа, Русия и бившите съветски републики. 2009 г. ще бъде годината на България в Русия и това може да се използва като повод за рекламата на българският туризъм там и привличането на руските туристи у нас, посочи Калфин.

Източник: БГНЕС

Още по темата:

България ще привлича туристи с 40 млн. лв.