Национална кампания "България - рай и за българите" ще популяризира туристическите курорти на страната сред българските граждани и сред сънародниците ни в чужбина. Това каза на пресконференция главният координатор на инициативата на "Травъл ТВ" Владимир Танев.

Амбицията на кампанията е в края на следващата година българите да похарчат около 100 милиона евро за туристически пътувания в страната.

Националната кампания предвижда създаването на филм за България като страна с четири сезона туризъм, както и образователни и музикални прояви. Слоганът на кампанията е "Подарете си почивка в България".

Председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова, партньор на инициативата съобщи, че за тази година се очаква българите да похарчат в чужбина около един милиард евро. По данни на Българската туристическа камара, приходите от туризъм за тази година ще са 2.3 милиарда евро, а разходите - около 1 милиард евро.

Сред причините, поради които българите не почиват в родината си, са високите цени, отбеляза Крушкова. Тя посочи, че българите предпочитат малките курорти в страната. Крушкова отбеляза, че ако туристическите компании не направят жест към българските туристи, привличането им в родните курорти ще остане само добро пожелание.

Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин посочи, че ще предложи на своите членове за следващата година да работят с 10 процента по-ниски цени за българите, решили да почиват в техните хотели.

Директорът на Института за анализ и оценки в туризма Румен Драганов съобщи, че до днес около 600 000 легла, обезпечени с туристически кадри, остават празни. Проблемът с високата цена за почивка в България за българите се дължи на факта, че големите
чуждестранни туроператори купуват на едро легла - нещо, което не се прави от големите български туроператорски фирми, коментира той.

Възможност за привличане на български туристи да почиват в нашите балнеологични курорти може да бъде и чрез НЗОК, смята Драганов.

Директорът на НДК Христо Друмев, който е член на финансовия комитет на инициативата заяви, че оттегля членството си с аргументите, че за да е успешна кампанията, тя трябва да е обвързана с възможностите за осигуряване на евтина почивка за българите и гостоприемно отношение от персонала към почиващите в българските курорти местни граждани.