Над половин година измина от вторичното публично предлагане на Тодоров АД и от търговията с книжата на компанията на БФБ.

На него дружеството продаде 1.1 млн. акции при цена от 2 лв., като предложените акции бяха презаписани 4.45 пъти. Относно настоящото състояние, бъдещите планове за развитие и тенденциите при компанията, отговаря изпълнителният директор – Иван Тодоров в специално интервю за Profit.bg.

Г-н Тодоров, как се отрази излизането на компанията на борсата върху бизнеса и имиджа й?

С излизането на компанията на БФБ ние увеличихме познаваемостта на марката, както и нейните продукти. Имиджът на Todoroff е стабилен и смятаме да го запазим такъв. Публичността е отговорност, която ние осъзнаваме и за това прилагаме стандартите за добро корпоративно управление и бизнес етика. Дружеството е добре позиционирано, оперира в атрактивен сегмент, притежава опитен мениджмънт и e получило международно признание на вината си, което го откроява от конкурентите. В бъдеще смятаме да се възползваме от възможностите за финансиране на бизнес плановете ни за развитие, предлагани от капиталовия пазар. Излизането ни на БФБ ни даде търсения от нас тласък за развитие на Дружеството и стимулира всички в компанията да осигурят стабилен растеж за в бъдеще.

Какви средства е инвестирала компанията през настоящата година и какви са бъдещите инвестиционни планове?

Инвестиционната програма изцяло следва поставените в проспекта цели за развитие. Ще финализираме започналите инвестиции по изграждането на собствените лозови насаждения и по въвеждането на продукта „Винен и Спа туризъм”. Приключва инвестиционният процес по разширението но съществуващата изба и изграждането на хотелската база. Изградена е и собствена дестилерия за производство на ракиен дестилат. С подписването на договора с Държавен фонд „Земеделие" от 01.10.2007 г. се осигури ресурс за създаване на лозово насаждение, изграждане на подпорна конструкция и закупуване на земеделска техника. Това е част от планираните за доизграждане масиви, с което заедно с наличните вече 318 дка, ще си осигурим общо 1000 дка собствени лози в периода до 2009 г. Реализираната инвестиция ще доведе до 100% осигуряване на суровина само от собствени масиви и оттам до подобряване на качеството на предлаганите партиди вина.

Какво е съотношението на продажбите в България и Чужбина и как се отразява присъединяването на страната ни към ЕС?

Износът на дружеството към края на третото тримесечие възлиза на близо 6% от общия оборот. Продуктите ни са признати както на вътрешния, така и на международните пазари, доказателство за което са получените и тази година сребърни медали на международните конкурси, проведени в Париж и Брюксел. Влизането в ЕС се отрази по-скоро на продажбите към корпоративни клиенти от тези страни, за които значително се улесни закупуването на вино директно от нас. Като цяло ние реализираме по-голяма част от продуктите си на вътрешен пазар, поради лимитираните количества и повишеното им търсене у нас.

Какви са очакванията Ви за финансовите резултати за настоящата година и ще бъдат ли постигнати заложените в проспекта резултати?

В изпълнение на поетите ангажименти за стабилно и устойчиво развитие на дружеството и заложената в проспекта стратегия за развитие, ние реализирахме един от основните си проекти за изграждане на собствени лозови масиви. Набира скорост и друг наш проект новият 4-звезден СПА хотел TODOROFF, който вече успешно се продава на пазара. По отношение на плановете за продажба на вино и ракия, резултатите за деветмесечието са повече от добри и за това очакваме изпълнение на поетите ангажименти за 2007 г.

Има ли интерес към винения туризъм в България?

Да, смятам, че има интерес и именно затова ние предлагаме един екзотичен туристически продукт – винена и гроздова терапия на основата на натурални продукти. Това е една ниша от туристическия пазар с много потенциал. Новоизграденият хотелски комплекс разполага със 7 броя апартаменти и 7 двойни стаи, всички луксозно обзаведени и снабдени с wireless internet; ритуална дегустационна зала за 60 души; ресторант за 60 човека; СПА център на основата на винотерапията – новост за България; конферентни, многофункционални мултимедийни зали за 20 и 40 човека. През 2005 имаше силен интерес към предлаганата от нас услуга "дегустация в избата". С новия хотелски комплекс увеличаваме капацитета си, добавяме стойност към продукта и придаваме едно бутиково усещане на услугата. С реализацията на този проект Todoroff отново е пръв не само по отношение на начина на предлагане на продукта винен туризъм, но и във въвеждането на най-новото в СПА услугите - винотерапията, изцяло на базата на биологични продукти.

Планирате ли пускането на нови продукти на пазара и какви?


Да, стремим се към предлагане на нови продукти на пазара. Залагаме на тези, ориентирани към променящия се вкус на българина и подходящи за вкуса на потребителите извън пределите на България. Новите ни продукти ще се отличават както с високи вкусови качества и характеристика, така и с технология на производство над стандартите на българските вина.

Къде се пие вино Тодоров?

Клиентите на “TODOROFF” са добрите ресторанти, хотели, специализирани магазини за алкохол от висок ценови клас, дипломатическите мисии в страната, както и нашите мисии в цял свят, държавни и обществени институции. Вино TODOROFF е едно от предпочитаните вина за корпоративни мероприятия и подаръчни кампании.