Петдесетте най-големи града на Германия допринасят за около половината от оборота с мъжки, дамски и детски дрехи, сочи изследване на консултантската компания GfK GeoMarketing.

Изследването сочи още, че търгуваните обеми на дрехи далеч надвишават местната покупателна сила на населението, което се счита като знак за това, че те привличат и „шопинг туристи" от съседни държави.

Напълно логично, регионите с голямо население в страната са тези с най-големи продажби на дрехи. Изследването е за 2009 и се прави на всеки две.

Берлин води класацията, като обемът на изтъргуваните там дрехи възлиза на значителните 879.5 млн. евро, следван от Мюнхен с 556.7 млн. евро и Хамбург с 546.3 млн. евро.

Не винаги обаче важи правилото, че оборотът се предопределя от броя на жителите, като в класацията с най-големи продажби влизат и някои локации с относително по-малко на брой население.

Така например Манхайм, с население от около 310 000 жители, генерира по-голям оборот от продажба на дрехи от по-големи градове, като Есен, Лайпциг и Дрезден, с населения от по над 500 000 жители.

Това се дължи на факта, че в града са събрани голям брой търговски центрове, привличащи население от околни региони.

Женските дрехи са големият печеливш при продажбите, като значително преминават тези на мъжки и детски дрехи. Общият оборот на продажбата на дрехи за жени превишава два пъти тези на мъжките такива. В същото време продажбата на детски дрехи възлизат на едва една десета от общите такива.