Източна Европа е безспорен номер едно в класацията на най-грозните автомобили в Европа на мъжкия сайт Askmen.com. "Там определено имат проблем с дизайна и инженерството, пишат от сайта. Ето и шестте най-грозни автомобила на Стария континент, всички от които добре познати на българина:

1. Юго - Югославия

Застава Корал, по-известна като Юго, е обект на много вицове. Колата е критикувана за всяка една част - от ненадеждните спирачки до „скоростта", която „развива". Тя носи и титлата „Най-ужасна кола на хилядолетието" на списание Car Talk.

През 80-те Юго е представена като вариант за втори автомобил на всяко семейство - това е колата, с която да излизате в студените дни или такава за каране в града. Слоганът на компанията бе „Всеки има нужда от Юго понякога". Всеки има нужда и от зъболекар понякога, но това не означава, че му е приятно!

Книгата с упътвания към колата е още по-смешна, коментират от американското издание. Пълно е с предупреждения кога е най-вероятно тя да ви остави на пътя, както и кои части ще се скапят първи.

2. Лада - Русия

През 80-те Автоваз представи Лада Рива. „Първата критика е към дизайна - прилича на кутия и изобщо е чудо, че някой се е наел да я произвежда," пишат от Askmen. Освен това мощността й е малка, а моделът от 2006 не е кой знае колко по-добър.

Въпреки критиките, заради ниската цена, продажбите на Лада през 80-те вървяха добре, дори и в Западна Европа - такива можеше да се видят и по улиците на Великобритания.

Една от най-големите критики - компанията не е въвела кой знае какви подобрения от 80-те години до днес.

3. Dacia 1300 - Румъния

Ако сте виждали Dacia отвътре, сигурно ви е направило впечатление, че интериорът е меко казано „беден". Воланът изглежда все едно, че половината от него липсва, липсва и всичко останало.

Dacia започва да се произвежда през 60-те години в два варианта - единият е за износ, а другият за Румъния. Тези за износ са произведени с по-качествени части и са сглобени по-внимателно. Тези за вътрешния пазар били толкова нескопосани, че много румънци пътували до чужбина с цел да си я купят там.

В чужбина продажбите не били блестящи по ред причини - колата била ужасно шумна, неудобна за управление, слаба като мощност и с лоша вентилация.

4. Шкода Естел 120 Л - Чехословакия

Двигателят на Шкода Естел е обект на много анекдоти. Сравняват спецификата на управлението на колата с тази на количка от супермаркет.

Скоростната кутия издава звук при превключване, което се извършва доста трудно. На външен вид колата е сравнявана с черта от черен маркер гледана отстрани и със зле сглобена количка Лего, гледана отпред. Заради ниската си цена, колата се продава и в чужбина и често закъсва и по западноевропейските улици.

Между другото думата „шкода" на чешки означава „счупване". Какво повече има да се обяснява?

5. Запорожец - Украйна

Сравняват я със смачкан модел на VW Beetle. Тя става любимата колана всички, които не могат да си позволят да си купят нищо друго. Някои собственици лепят духовити стикери, като „Не съм глупав, тази кола ми я подариха".

6. Москвич - Русия

Москвичът е създаден през 60-те, като основната причина да си го купиш е една - евтина е. Колата няма чак толкова технически проблеми като предшестващите я пет в списъка, но дизайнът й е толкова ужасен, че си е заслужила място в него. Създателите й сякаш са се напрягали да измислят модел без какъвто и да било намел за удобство.