Простичко казано, домеймът е името на сайта. Уникалните домейни са ключови за всеки, който се стреми да изгради онлайн репутация и присъствие.

В допълнение към това, те говорят за нивото на професионализъм.

Домейните осигуряват известна доза защита от закона за собствениците им. Нещо като търговска марка.

Това дава сериозни причини на бизнеса, но и не само, да подсигуряват своите „имена“. Замесени са много пари. Нека ви посочим едни от най-скъпите домейни в историята на интернет.

10. Sex.com (13 млн. долара)
Всеки знае, че сексът продава. Това обяснява защо домейнът с три буквички може да струва цяло състояние.

9. Insure.com (16 млн. долара)
През 2000 г. този домейн бива продаден на ниска цена, тъй като такива са пазарните условия. Когато идва време за втора продажба, т.е. през 2009 г., сумата вече е доста понабъбнала.

8. 360.com (17 млн. долара)
За да повиши разпознаваемостта си по света, базираната в Китай компания Qihoo купува този домейн от Vodafone за 17 млн. долара.

7. Internet.com (18 млн. долара)
Агенцията Quinn Street разпознава добрите сделки, веднага щом ги види. Преди време компанията купува този домейн за 18 млн. долара. Плаща ги в брой. Така придобива още няколко уебсайта, които оперират под шапката на Internet.com - Javascript.com, WebDeveloper.com и DatabaseJournal.com.

6. Voice.com (30 млн. долара)
Продажбата на този домейн чупи рекорди за времето си. Компанията MicroStrategy го продава на Block.one – софтуерна компания, която обслужва куп инвеститори на високо ниво.

5. Vacationrentals.com (35 млн. долара)
Продажбата на този домейн е стратегически ход от страна на HomeAway, с който успява да се наложи в конкурентната бизнес среда. Сайтът представлява виртуален туристически агент, който продава ваканционни пакети в САЩ и останалата част от света. Позволява на клиентите да създават пакети по собствени критерии.

Нов най-скъп домейн в светаПредходният рекордьор бе sex.com, който бе закупен за сумата от 13 млн. долара.

4. Insurance.com (35.6 млн. долара)
Отново на линия е Quinn Street. Още една солидна придобивка. Този сайт със страхотен трафик и отлична разпознаваемост предлага сравнение на застрахователни продукти и предоставя богато информационно съдържание.

3. CarInsurance.com (49.7 млн. долара)
Quinn Street похарчва повече от 49 млн. долара за този домейн. Сайтът предлага информация за застраховките на коли.

2. LasVegas.com (90 млн. долара)
За времето си закупуването на този домейн се превръща в историческо за цялата история на интернет. Продава се за близо 90 млн. долара в началото на 2000 г. Домейнът все още се изплаща. Окончателно ще бъде придобит през 2040 г.

1. Cars.com (872.3 млн. долара)
Сделката се осъществява през пролетта на 2017 г. от компанията Parent. За известно време се върти слух, че домейнът е купен за 2.5 млрд. долара. Всъщност това е била цената на самата компания, а не на домейна.