Компании

Бизнес/Маркетинг и медии
Warner Bros Discovery иска Paramount да вдигне офертата си до 30 долара на акция
Наддаването за медийния гигант се разгорещява, информации замесват суверенните фондове на Саудитска Арабия, Катар и Абу Даби в сделката

Бизнес/Компании
Meta спечели антитръстовото дело за Instagram и WhatsApp
Придобиването не нарушава законодателство на САЩ, постанови съдът по иска, заведен от Федералната търговска комисия

Бизнес/Технологии
По-малко бюрокрация: ЕК предлага отсрочка за законите за AI и GDPR в полза на технологичните гиганти
Предложените промени в GDPR ще позволят на Alphabet, Meta, OpenAI и други технологични компании да използват личните данни на европейците за обучение на своите модели на изкуствен интелект

Технологии/Изкуствен интелект
Gemini 3 показва защо Google вярва, че ще надживее AI балона
Компанията вече използва AI, за да подобрява продукти като Google Maps, Gmail и Search. „В негативен сценарий ще разчитаме още повече на това“, казва ръководителят на Google DeepMind Демис Хасабис

Бизнес/Изкуствен интелект
Microsoft и Nvidia наливат милиарди в Anthropic, спъвайки възхода на OpenAI
Anthropic от своя страна се ангажира да купи 30 милиарда долара капацитет за изчисления от Azure на Microsoft

Технологии/Компании
А1 подпомага близо 90 общини с дистанционна грижа за възрастни хора чрез Telecare
Електронни гривни с AI мониторинг осигуряват 24/7 грижа за самотно живеещи възрастни хора

Бизнес/Пазари
Акциите на Rheinmetall скачат след прогноза за петкратно увеличение на продажбите
Rheinmetall, както и много други отбранителни изпълнители, се възползва от увеличените разходи за отбрана в Европа след началото на пълномащабната руска инвазия в Украйна

Бизнес/Компании
Някога звезда, днес – котва към дъното: Добавките вече не са желан бизнес за Nestle
Пазарът на хранителни добавки е фрагментиран, а регулаторната среда е в процес на промяна, което създава риск за придобивания. На този фон швейцарският конгломерат обмисля как да се раздели със своите марки, генериращи само 2,8% от годишните продажби

Стратегии/Маркетинг и медии
Парадоксът „Baby Shark“: 16 милиарда гледания, скромна печалба
„Baby Shark“ излиза преди почти десетилетие. Около 2020 г. изпреварва „Despacito“ на Луис Фонси и става най-гледаното видео в YouTube. Оттогава разликата само се увеличава

Бизнес/Компании
Бъфет вдъхновява Google за IPO. Но залага на нейните акции след 20 години
Основателите на технологичния гигант Лари Пейдж и Сергей Брин често цитират бизнес стратегията на Бъфет в неговите есета и годишни отчети към инвеститорите, и признават, че милиардерът е оказал голямо влияние върху тях

Бизнес/Индустрии
Reuters: И Chevron се прицелва в активите на „Лукойл“
Chevron и „Лукойл“ имат общи операции в казахстански нефтени находища и офшорни лицензии в Нигерия

Бизнес/България