Disney на 100: Бляскава история и сложно бъдеще
Тази година магията липсва на Disney, въпреки че миналия месец компанията отпразнува своята 100-годишнина - и имаше какво да се отбележи. През последното столетие компанията се превърна в една от най-големите публично търгувани медийни и развлекателни компании в света с пазарна капитализация от над 150 млрд. долара.
Но бъдещето пред компанията не е розово, пише CNN, тъй като тя се бори с последствията от все още нерентабилния си стрийминг бизнес, продължаващата стачка на актьорите, намаляващата посещаемост на увеселителния парк Disney World във Флорида, съдебните битки с републиканския кандидат за президент и губернатор на Флорида Рон ДеСантис и несигурността около плана за приемственост на главния изпълнителен директор.
Акциите на Disney (около $88 за акция), са на най-ниското си ниво от близо 10 години. Те са се понижили с 8%, откакто бившият лидер Боб Айгър се завърна като главен изпълнителен директор през ноември миналата година.
За сравнение, акциите на Comcast са поскъпнали с повече от 18% тази година, а на Warner Bros. Discovery, която притежава CNN - с 22%.
Подобно на конкурентите си, Disney е изправена пред несигурна медийна среда, тъй като все повече зрители се отказват от линейната телевизия в полза на източници на забавление, които големите медии не контролират, включително TikTok и YouTube. Но Disney е особено силно засегната.
В сряда следобед компанията отчете тримесечните си резултати и леко се размина с очакванията за продажбите, но пък докладва по-добри от очакваните печалби. Компанията добавя 7 млн. основни абонати на Disney+ и намалява загубите си от стрийминг.
Несигурно бъдеще за линейните телевизионни активи на Disney
За никого не е тайна, че бизнесът с линейна телевизия изпитва затруднения, а проблемите на Disney в този традиционен сегмент са валидни и за почти всички останали американски медийни компании.
През последното тримесечие приходите на Disney от линейна телевизия продължават да спадат - със 7% в сравнение със същото тримесечие на миналата година.
Но Айгър намеква за план за генериране на парични средства за линейните активи на Disney, които включват ABC, Disney Channel, FX и National Geographic, чрез потенциална продажба.
Иначе ESPN остава светъл лъч в традиционното медийно портфолио на Disney, като продължава да привлича спортните фенове.