Акциите на Burberry достигнаха исторически връх след като модната къща обяви новината за стратегически преглед „Burberry Forward“.

Предвижда се той да свърже марката с нейната „първоначална цел“, като същевременно прилага по-дисциплиниран подход към подбора на продуктите, с акцент върху основните палта и шалове.

Акциите скочиха с над 22% и отбелязаха най-големия си ръст в рамките на деня. От началото на годината акциите са се понижили с около 39%, отбелязва CNBC.

Анализаторите реагираха положително на новината, като посочиха потенциална „повратна точка“ за изпадналата в затруднение марка.

Нова визия за бъдещето

Плановете дават първата представа за преориентирането на Burberry под ръководството на новия главен изпълнителен директор Джошуа Шулман, който се присъедини към компанията през юли, напускайки Michael Kors и стана четвъртият главен изпълнителен директор на марката през последното десетилетие.

„Днес действаме спешно, за да коригираме курса, да стабилизираме бизнеса и да позиционираме Burberry за връщане към устойчив и печеливш растеж“, заяви той.

Според него през последните години марката се е отдалечила твърде много от основните си продукти, като се е фокусирала върху нишови, а не върху наследствени изделия. Той отбеляза, че „стратегията за издигане“ е довела до това, че ценообразуването, особено при кожените изделия, не е в синхрон с пазарната позиция.

„Сега разполагаме с ясна рамка, за да възродим желанието на марката, да подобрим резултатите си и да създадем дългосрочна стойност. Въз основа на силните ни основи съм убеден, че най-добрите дни на Burberry предстоят“, добави той.

Плановете бяха представени заедно с междинните резултати на Burberry за 2024 г., в които продажбите спадат с 20% за второ поредно тримесечие.

Повратна точка

Слабото представяне идва на фона на по-широкото забавяне в луксозния сектор, като пазарът на луксозни стоки за лична употреба ще се свие с 2% през тази година.

Анализаторите обаче отдавна посочват присъщите на компанията недостатъци, като последователните главни изпълнителни директори безуспешно се опитват да съживят марката и да подобрят нейния имидж.

Пирал Дадхания, анализатор в RBC Capital Markets, заяви, че планът за преструктуриране, представен днес, е очакван отдавна и би трябвало да позволи на марката да се съсредоточи върху най-силните си страни.

„Фокусът върху наследството и връхните дрехи е това, което чакахме по отношение на стратегията, тъй като според нас тя предлага повече автентичност в една по-малко конкурентна категория“, отбелязваа експертът.

Мамта Валеха, анализатор на потребителските продукти в Quilter Cheviot, определи новината като „повратна точка в този много труден период“.

Ръководителят на отдела за капиталови проучвания на луксозни стоки в Citi Томас Шоу очаква „значителни промени“ в областта на продуктовия дизайн, асортимента, ценовата структура, дистрибуцията и комуникацията - като същевременно не се отдалечава от позиционирането на глобалната луксозна марка.

Промяната следва спекулациите, че Шулман ще възприеме стратегия на „британския треньор“, като използва методите на бившия си работодател, за да се насочи към по-амбициозни потребители. Тези методи могат да включат удвояване на търговските обекти и увеличаване на експозицията към търговците на дребно.

Янмей Танг, анализатор в Third Bridge, приветства промяната към по-висок клас луксозни стоки, но заяви, че успехът ще зависи до голяма степен от способността на Шулман да съгласува своята визия с тази на дизайнерите.

Burberry би могла да почерпи вдъхновение от марки като Louis Vuitton като балансира високотехнологични, артистични колекции с достъпни, основни артикули, запазвайки британското си наследство на преден план. Успехът на тази стратегия ще зависи от съгласуваността между бизнес проницателността на Шулман и творческата визия.“, допълва експертът.

Миналия месец Bernstein повиши рейтинга до outperform, като заяви, че компанията изглежда „е поела по правилния курс“ след назначаването на Шулман. Скоро след това HSBC последва примера ѝ, допълва CNBC.