Нов ръководител и слаби печалби потапят акциите на Burberry с над 14%
168-годишният британски гигант в областта на луксозните стоки заяви, че ако забавянето на търговията продължи, очаква да отчете оперативна загуба за първата половина на тази година и печалба под текущия консенсус за 2024 г.
Акциите на Burberry се сринаха с над 15% в ранната търговия в понеделник, след като разочароващите резултати за първото тримесечие накараха компанията да промени прогнозите си за печалба, да смени главния си изпълнителен директор и да намали дивидента си.
168-годишният британски гигант в областта на луксозните стоки заяви, че ако забавянето на търговията продължи, очаква да отчете оперативна загуба за първата половина на тази година и печалба под текущия консенсус за 2024 г.
Освен това компанията преустанови изплащането на дивиденти и назначи Джошуа Шулман, който преди това е ръководил Michael Kors и Coach, за нов главен изпълнителен директор.
Джонатан Акеройд се оттегля от поста "с незабавен ефект по взаимно съгласие със Съвета на директорите", добави компанията, цитирана от CNBC.
"Слабостта на пазара, която изтъкнахме при навлизането си в 25-та година, се задълбочи и ако настоящата тенденция се запази през второто тримесечие, очакваме да отчетем оперативна загуба за първото полугодие", заяви председателят на Burberry Джери Мърфи, определяйки резултатите на компанията за последните три месеца като "разочароващи".
"Решихме да преустановим изплащането на дивиденти по отношение на 25-та финансова година. Очакваме икономиите, които предприемаме, да започнат да водят до подобрение през второто полугодие и да укрепят конкурентната ни позиция и дългосрочния растеж."
Burberry заяви, че продажбите са спаднали с 21% през 12-те седмици до 29 юни, като приходите от търговията на дребно за периода възлизат на 458 млн. паунда. На регионална основа продажбите са намалели с 16% в EMEIA (Европа, Близкия изток, Индия и Африка) и с 23% в Азиатско-тихоокеанския регион и Северна и Южна Америка.
Компанията се бори с намаляването на апетита за луксозни стоки на основните си пазари, като кризата с разходите за живот засяга европейските и американските клиенти, а икономическите проблеми измъчват азиатските потребители, посочва CNBC.
"Работим в условията на забавящо се търсене на луксозни стоки, като всички ключови региони са засегнати от макроикономическата несигурност и допринасят за забавянето на сектора", добави Burberry.
Известна с тренчкотите, чантите и карето Burberry, компанията от няколко години се опитва да направи марката си по-елитна.
Акеройд, който преди това е работил във Versace и Alexander McQueen, оглави компанията през 2021 г., поемайки поста от предшественика си Марко Гобкети.
На фона на по-широкия спад в сектора, компаниите за луксозни стоки преживяха различни съдби, като Kering изпитват трудности да рестартират водещата си марка Gucci, а за разлика от тях Hermès отчете 17% увеличение на тримесечните си приходи.