Burberry запазва песимизма за акциите в луксозната индустрия
Британският луксозен бранд Burberry за втори път в рамките на три месеца предупреди за прогнозата си за намаляване на годишната печалба и нов спад на акциите.
Те се понижиха със 7% в сутрешната търговия, увеличавайки загубите през последната година до 44%.
Други акции на компании за луксозни стоки също се търгуваха с понижение, като LVMH и Kering отбелязаха спад с 2%, съобщава Reuters.
Последното предупреждение на Burberry е сериозен удар по плана на главния изпълнителен директор Джонатан Акеройд и дизайнера Даниел Лий, който представи първата си колекция през септември миналата година.
След като през ключовия декемврийски период търговията се забави, Burberry очаква коригирана оперативна печалба за цялата година в диапазона между 410 млн. паунда (523 млн. долара) и 460 млн. паунда.
През ноември компанията заяви, че коригираната оперативна печалба ще бъде в долната част на прогнозите на анализаторите, които тогава бяха в размер на 552 млн. паунда до 668 млн. паунда.
Приходите от продажби на дребно на Burberry до 30 декември са намалели със 7% до 706 млн. паунда, а продажбите в магазини са спаднали с 4%.
В Азиатско-тихоокеанския регион, включващ Китай, те са се увеличили с 3%, но са намалели с 5% в Европа и с 15% в Северна и Южна Америка.
"Пукнатините, които се появяват в търсенето на луксозни стоки, са много показателни. Така наречените аспиративни купувачи са една от демографските групи, които се отдръпват, а Burberry е по-изложена на този тип клиенти, отколкото на супервисокия клас лукс", коментира Софи Лунд-Йейтс, водещ анализатор на акции в Hargreaves Lansdown.
Burberry заяви, че сега очаква валутен насрещен вятър в размер на 120 млн. паунда за приходите и около 60 млн. паунда за коригираната оперативна печалба.
"Оставаме уверени в стратегията си за реализиране на потенциала на Burberry и сме решени да постигнем амбицията за приходи от 4 млрд. паунда", каза Акеройд.
Конкурентите, начело с френските лидери в областта на луксозните стоки LVMH и Kering, също отчетоха по-ниско търсене на стоки от висок клас на ключови пазари.
Конфликтът в Близкия изток добави геополитическа несигурност към перспективите на луксозната индустрия, които вече бяха помрачени от инфлацията, а купувачите в САЩ и Европа затегнаха разходите, докато очакванията за силно възстановяване след пандемията в Китай бяха провалени от кризата с недвижимите имоти, допълва Reuters.