Dunkin' Brands, собственик на веригата Dunkin' Donuts набра 422.75 млн. долара, от първичното публично предлагане на акции на цена от 19 долара за брой, информира Reuters. Цената беше доста над предварително зададения от поемателите ценови диапазон, което е сигнал за голямо търсене.

Цената на акциите, която надхвърли предварително зададения диапазон от 16-18 долара за брой, дава на компанията майка на веригите Dunkin' Donuts и Baskin-Robbins пазарна стойност от малко над 2.4 млрд. долара, или по-малко от една десета от тази на Starbucks.

Базираната в Кантън, Масачузетс Dunkin' Brands планира да използва постъпленията от IPO-то, за да изплати свои задължения и да подпомогне удвояването на броя на заведенията на Dunkin' Donuts в САЩ в следващите 20 години.

Компанията е продала 22.25 млн. акции, а JPMorgan, Barclays Capital, Morgan Stanley, Bank of America Merrill Lynch и Goldman Sachs са основните поематели на IPO-то. Акциите на Dunkin' Brands ще започнат да се търгуват днес на пазара Nasdaq под символ DNKN.

Dunkin' Donuts продава кафе, понички и други храни и е популярна основно в източната част на САЩ, където се намират 6 700 от нейните близо 6 800 заведения в страната. Веригата разполага и с над 3 000 международни заведения.

Веригата сладоледени къщи Baskin-Robbins е по-глобалната марка на Dunkin' Brands, тъй като малко над 2 500 от нейните близо 6 500 заведения по цял свят се намират в САЩ.