Как изкуственият интелект помага в създаването на следващите хитови игри
Технологията зад популярния чатбот ChatGPT може да ускори радикално разработката на игри, да намали разходите и да помогне на играчите да взаимодействат с героите по нови начини.
Студиата за игри вече използват технологията за различни задачи – от помощ при създаването на виртуални сцени и скриптове до проектиране на оръжия и герои, пише The Wall Street Journal в материал по темата.
Разработчиците на Electronic Arts използват технологията, за да правят бързи цифрови скици за визуализиране на идеи за нива на играта, предизвикателства и други функции. Тези проекти преди са отнемали седмици, докато сега могат да бъдат създадени за часове.
Roblox изгражда свои собствени генеративни AI инструменти за разработчици, които правят игри и други изживявания за платформата. С прости текстови подкани разработчикът може да се опита например да промени боята на автомобил - цветово и графично. „Ако имате невероятна идея в главата си, можете да я превърнете в реалност чрез генеративен AI“, казва технологичният директор на Roblox Дан Стърман.
Китайската NetEase пък тества инструмент, който може да разнообрази диалозите с т.нар. nonplayable characters (всеки герой, който не се контролира от играч).
Обикновено геймърите трябва да избират от меню с предварително написани отговори, за да комуникират с NPC, или да получат ограничен брой скриптирани отговори, които да се повтарят всеки път, когато ги срещнат.
Във все още неиздадената мобилна версия на играта „Justice Online“, NetEase планира да направи разговорите с NPC по-свободни, водени от въображението на потребителите.
Тъй като мобилната игра е базирана на китайски роман за бойни изкуства, изкуственият интелект, използван за създаване на отговорите на NPC, е обучен върху исторически книги, стихове и песни на китайски език, казва говорител на NetEase, цитиран от WSJ. Функцията, разработена от звеното за изкуствен интелект на компанията Fuxi AI Lab и нейното студио за игри ThunderFire, все още е в начален етап, уточнява той.
Генеративният AI също така помага на разработчиците да създават звукови фонове за игри, като рационализира процеса на писане на т. нар. background chatter – реакции на експлозия например.
Ubisoft Entertainment наскоро представи Ghostwriter - AI инструмент, създаващ първи чернови на това „бърборене“, което компанията нарича една от най-трудоемките задачи за разработчиците на видеоигри.
Компаниите могат да използват генеративен AI и за да придадат бързо различна визия или допълнителни графики в своите игри в зависимост от сезона или по време на празници.
Въпреки ползите, някои производители на игри казват, че подхождат предпазливо към генеративния AI. След като Microsoft пусна нова версия на своята търсачка Bing през февруари, няколко разработчици споделиха, че са получили неточни или странни отговори.
Друго притеснение е, че гейм компаниите, които използват AI за създаване на герои, оръжия и друго съдържание, могат да се сблъскат с проблеми с авторските права, тъй като генеративните AI модели често се обучават на огромно количество публично достъпни думи, кодове и изображения.
Има я и опасността AI технологията да създаде приличащи си игри за различни компании.
На този фон някои стартиращи фирми се опитват да помогнат на разработчиците на игри да създават оригинално съдържание, като им позволяват да обучават AI върху техни собствени продукти и стилове. Scenario има платформа, изградена върху генеративни AI модели като тези на Stable Diffusion и Midjourney, която помага на гейм разработчиците да произвеждат персонализирани резултати.
„Навлизаме в ера на хиперперсонализация на AI“, каза Еманюел де Местр, главен изпълнителен директор и съосновател на Scenario.
Генеративният AI също така помага на някои малки компании да правят повече с по-малко.
Лондонското студио Electric Noir използва ChatGPT и аудио инструмента Murf, за да създаде текстови и гласови съобщения, които служат като улики за мобилната им игра „Dead Man’s Phone“. Използва и Midjourney, за да създаде фотореалистични изображения на герои в съдебна зала за своята трилър игра „You be the Judge!“
Студиото не би могло да си позволи да наеме актьори, дизайнери на костюми и други, за да направят играта, казва Нихал Тарур, главен изпълнителен директор и съосновател Electric Noir. „Това ни позволява да създаваме висококачествено съдържание много по-бързо и много по-евтино“, добавя той.
Генеративният AI няма да замени напълно човешкия талант, казват експерти в индустрията, защото някой трябва да въвежда подканите, а резултатите обикновено се нуждаят от прецизиране.
Demiurge Studios, малка компания за игри в Бостън и подразделение на шведския медиен холдинг Embracer Group, отскоро използва базирани на AI арт генератори, за да визуализира идеи за нови игри, но служителите са тези, които ръководят процеса и проверяват резултатите, казва Албърт Рийд, главен стратегически директор на компанията.
„Това е инструмент за рационализиране на работния процес на художника“, казва той. „Имате нужда от човек зад волана, който да ръководи изкуствения интелект.“