Софарма АД приключи първо полугодие 2011 г. с нетна печалба в размер на 24.83 млн. лв., което е с 1% повече в сравнение с първо полугодие 2010 г. Печалбата от оперативна дейност възлиза на 28.07 млн. лв.

Върху общия ръст на приходите на дружеството с най-голямо влияние са приходите от продажба на продукция. Те заемат 99% от приходите през първо полугодие 2011 г., като увеличението им спрямо първо полугодие на 2010 г. е с 8% (7.73 млн. лв.) до 109.42 млн. лв. Основен фактор за увеличението на приходите от продажби е ръстът на продажбите от износ (12%).

С най-значимо увеличение са продукти като Табекс, Трибестан, Бронхолитин, Нивалин, Карсил, Спазмалгон, Цинаризин, Индометацин, Сиднофарм и др.

Най-голям пазарен дял имат продажбите в Русия (41%), следвани от България (29%) и Украйна (15%). Спрямо същия период на миналата година продажбите в Русия са нараснали с 4.57 млн. лв., а в Украйна с 2.73 млн. лв.. Общият осреднен относителен дял на продажбите на по-малките по обем външни пазари е 15% (изнесена е продукция в 31 страни). Увеличават се продажбите в Беларус (с 950 хил. лв.), Узбекистан (с 714 хил. лв.) и Латвия ( с 466 хил. лв.). С най-висок относителен дял в обема на износа са таблетните форми, следвани от сиропи, ампули, унгвенти и лиофилни продукти.

Продажбите на Софарма АД на вътрешния пазар продължават да поддържат стабилно ниво (29% от общите продажби на дружеството), като в стойностно изражение изменението е спад с 693 хил. лв. (2%).

Софарма АД заема 5% от общия обем на българския аптечен пазар в стойност и 13% от продажбите като количество през текущата 2011 г. Позициите на основните конкуренти на дружеството на територията на страната са както следва: Actavis - с дял 8% (17% в бр.), Novartis - 6% (6% в бр.), Glaxosmithkline - 6%, (3% в бр.) Sanofi-Aventis-Zentiva - 5% (4% в бр.), Roch - 5% (1% в бр.), Servier - 5% (3% в бр.), Astra Zeneca -4% (1% в бр.), Bayer - 4% (3% в бр.), Pfizer - 3 % (2% в бр.) и др.