Винарска изба Тодоров АД (TODOROFF) оповести плановете си за вторично публично предлагане, на което ще предложи между 20 и 25% от капитала на дружеството на аукцион от типа „букбилдинг”.

От дружеството очакват одобрениe на подадения проспект от Комисията за финансов надзор до 23 март, след което започва да тече 14-дневен срок по евентуалното обжалване на процедурата.

Към настоящия момент капиталът на компанията е в размер на 3.4 млн. лв., разпределен в същия брой поименни безналични акции с номинална стойност 1 лев. Основните акционери в дружеството са Иван Тодоров с 51%, "Бенчмарк груп" с 30% и "БГ имобилиен" с 10% от капитала.

„Тодоров” АД е с предмет на дейност: винопроизводство и производство на високоалкохолни напитки, производство на земеделска продукция, покупка на стоки с цел продажба в първоначален, преработен или обработен вид, търговско представителство и посредничество, туристическа дейност, хотелиерство и ресторантьорство, търговска дейност, както и други разрешени от закона дейности.

Дружеството концентрира усилията си в разработването и предлагането на малки серии висококачествени червени вина и ракия.

За последните три години (2003-2005) Тодоров АД е реализирало съответно 608 хил. лв., 1.181 и 1.402 млн. лв. общи приходи от продажби на продукция, докато към края на 2006 г. по предварителни данни те възлизат на 1994 хил. лв.


2003 г.2004 г.2005 г.30.9.2006 г.Активи – хил. лв.1832238142236955Нетна стойност на активите – хил. лв.-41117121803507Основен капитал – хил. лв.50100019543235Общо приходи от дейността – хил. лв.62411861405964Печалба/загуба от дейността – хил. лв.-4812839-122Нетна печалба/загуба – хил. лв.-487822-112Брой акции50100020003,400*Нетна печалба/загуба на акция – лв.-0,960,080,01-0,03Печалба преди лихви и данъци – хил. лв.416813153

Компанията приключи 2005 г. с нетна печалба от 22 хил. лв., а според предварителния отчет за 2006 г. дружеството е с печалба в размер на 112 хил. лв.

Избата изнася своя продукция за Холандия, Белгия, Германия, САЩ, Дания, Чехия, Швейцария и др.


2003 г.2004 г.% изменение2005 г.% изменение30.9.2006 г.
Сума (хил. лева)1. Продукция5211132117,27%133818,20%859Износ10414438,46%108-25,00%73Вътрешен пазар417988136,93%123024,49%7862. Стоки87-12,50%928,57%13. Услуги3324-27,27%2816,67%314. Други 4618-60,87%2750,00%73Общо:608118194,24%140218,71%964

Дружеството предлага и посещение и дегустации в избата в съчетания с местна кухня и фолклорна програма. За 2005 г. избата е посетена от около 6 000 души, по-голямата част специално за провеждане на винени дегустации. На този етап капацитетът само на една от залите е 60 души, като в моменти на натоварване може максимално да бъдат организирани дегустации на 120 души.

За да доразвие пазара на продукта си „Винен и СПА туризъм”, дружеството е изградило хотелска база, която ще отвори врати на 16 април 2007 г. След пускането в експлоатация на хотелската база, единствено „Тодоров” АД, измежду другите винарски изби в България, ще предлага възможността за преспиване в избата.

Винарска изба TODOROFF е носител на редица отличия, публикации и признания от международни конкурси : Диплом „Сребърен Дърмонь” от изложението „Винена завера Банско” 2005 г. за Мавруд „Бутик” 2004, Диплом „Сребърен Дърмонь” от изложението „Винена завера Банско” 2004 г. за Мерло „Бутик” 2003, Диплом Златен медал от изложението Винофест Братислава 2005 г. – за Каберне Совиньон „Галерия” 2003, Сребърен Медал Виналис в конкурса Vinalies Internationales’2003 г. в Париж, Диплома „Вино на годината” в категорията „Млади червени вина” от изложението Винария 2002 г. за Мавруд „Бутик” 2001, Диплом „Стандарт за бизнес етика” от Форум на българските бизнес лидери, връчен лично от Принц Чарлс и др.

В края на миналата година винарска изба TODOROFF получи награда за една от най-силните търговски марки на българския пазар от Superbrands, а през ноември престижното американско списание за вина и високоалкохолни напитки – Wine and Spirits класира Мавруд Todoroff „Gallery ” сред „100 best values for 2006”.

Към датата на изготвяне на проспекта си дружеството има изградени 712 дка нови лозови насаждения с лицензиран френски посадъчен материал.


КапацитетПроизводствоГодинаОбработка на грозде (в тонове)Производство на вино (в литри)Бутилиране (брой бутилки)Обработка на грозде (тонове)Производство на вино (в литри)Бутилиране (брой бутилки)2002 г.140,080 000,0106000127,055 000,0370002003 г.140,080 000,0106000136,067 000,0704052004 г.410,0220 000,0290000377,0207 000,01770002005 г.410,0220 000,0290000410,0219 000,018500010.2006 г.550,0330 000,0440000450,0247 000,0225000

Дружеството се стреми постепенно да разширява производствените си капацитети и в трите направления – обработка на грозде, производство на вино и бутилиране при запазване на бутиковия характер на вината. Следващото запланирано разширяване на капацитета е за 2010 г. – за преработка на 600 т. грозде и 450 000 бутилки вино.

В изпълнение на целите си, от компанията планират засаждане на нови лозя през 2007 г., с което да достигнат 1,000 дка собствени лозови масиви.

Тодоров АД предвижда 2.89 млн. лв. приходи от продажби за 2007 г., и 3.414 млн. лв. приходи за 2008 г. при печалба от 278 хил. лв. и 622 хил. лв. за същия период.