За първото тримесечие на 2010 г. Каолин АД отчита приходи от продажби в размер на 26 млн. лева, което е с над 18 % увеличение спрямо първото тримесечие на 2009 г. (22 млн. лева).

Керамичният сектор остава най-големият пазар за продукцията на компанията с ръст над 75 % в общите продажби спрямо първото тримесечие на 2009 г.

Увеличен размер на приходите се отбелязва в хартиената промишленост и във варовиците за сероочистващи инсталации. Значително намаление на приходите се регистрира в строителния сегмент (около 48 %) , където основният пазар на дружеството е в България.

Нетният финансов резултат на дружеството за изминалото тримесечие е печалба от 668 хил. лева спрямо 341 хил. лева за същия период на 2009 г. EBIDTA на Каолин АД за първото тримесечие на 2010 г. е в размер на 3.59 млн. лева и се запазва на същото ниво спрямо първото тримесечие на 2009 г.

През първото тримесечие производствените мощности на компанията отбелязаха съществено подобрение в натовареността. Едновременно с това при зимните условия някои от производствените разходи, като материали и външни услуги бележат темп на сезонно нарастване, допълват от компанията.

Програмата на Каолин за намаляване на разходите продължава, като в края на тримесечието завърши газификацията на фабрика Игнатиево и по този начин Каолин АД вече няма мощности, които да използват течни горива за индустриални процеси и което се очаква допълнително да подобри енергийната ефективност.