Вестниците и списанията продават все по-малко бройки по света поради масивното дигитализиране на медиите. В Индия обаче нещата не стоят точно така.

За последните 10 години броят на печатните издания в азиатската страна расте с 5% годишно, сочат данните на Индийското одитно бюро, цитирани от CNN.

Според бюрото, причина за повишението на тиража на печатните издания е наличието на все повече образовани индийци, позитивното икономическо развитие и все повече новини, свързани с вътрешните събития в страната.

"Индия е една от най-добрите точки за печатните медии“, посочват от бюрото. Тиражът на платените вестници в страната скача с 32% между 2013 и 2015 г.

На фона на това, тиражите на печатните издания падат буквално във всички европейски страни и САЩ за същия период, Във Франция намалението е с 6%, в Германия спадът е с 9%, във Великобритания намалението е с 12%, а в САЩ – отстъпление с 3%.

Друга причина и вероятно основната зад записания ръст е наличието на двадесетина официални езици в страната, което налага тенденцията всяка общност да има своя локална медия, пишеща на техния език. Едва един вестник, използващ английски език, се намира в топ 10 на най-продаваните издания в страната.

Повишението на тиражите на печатните издания идва, въпреки плановете на Google и Facebook да разпространят достъпа до интернет в страната. В Индия има близо 1 млрд. души, които все още не използват световната мрежа.

Приходите от реклама в печатните издания в Индия се очаква да достигнат 4.5 млрд. долара до 2021 година, като към края на миналата година те са възлизали на 3.1 млрд. долара.

Според данните на индийската институция, стойността на печатния пазар в Индия достига 6.7 млрд. долара.