Meta започва тестове на новия си изкуствен интелект за реклами
Компанията собственик на Facebook Meta Platforms се включи в надпреварата за продукти с генеративен изкуствен интелект, като заяви, че ще тества рекламни инструменти базирани на AI, съобщи Reuters.
Избрана група рекламодатели ще бъдат поканени да експериментират с инструментите в "тестова площадка", която компанията нарича AI Sandbox, заявиха ръководителите на Meta на пресконференция в Ню Йорк.
Те отказаха да уточнят колко рекламодатели ще имат достъп до пространството в началото, но заявиха, че групата е малка.
Meta планира да предостави достъп на повече рекламодатели през юли и да интегрира някои от функциите в рекламни продукти с общо предназначение по-късно през годината.
Това е първият опит на компанията за въвеждане на продукти, които използват технологията за генеративен изкуствен интелект, която извлича огромни масиви от данни, за да генерира ново съдържание.
Съобщението на Meta идва ден, след като нейният най-голям конкурент в областта на цифровите реклами - Google на Alphabet, заяви, че ще предлага интеграция на технологията в своите продукти за търсене, електронна поща и снимки.
Meta вече има вътрешно звено, което разработва различни чипове, насочени към ускоряване и увеличаване на ефективността на работата с изкуствен интелект, включително мрежов чип, съобщиха по-рано източници на Reuters.
Ефективната работа в мрежа е особено полезна за съвременните системи за изкуствен интелект като тези, които стоят зад чатбота ChatGPT или инструмента за генериране на изображения Dall-E, които са твърде големи, за да се поберат в един компютърен чип, и вместо това трябва да бъдат разпределени между много чипове, свързани помежду си.
В допълнение към мрежовия си чип Meta разработва и сложен изчислителен чип, който да обучава моделите на изкуствения интелект и да прави изводи - процес, при който обучените модели правят преценки и генерират отговори на запитвания.
Компанията не очаква този чип да бъде готов преди 2025 г.