Румънската група от компании, предлагащи цялостни комуникационни услуги, Bigger-Big Ideas Group обяви планове да навлезе на българския пазар посредством партньорство с местната рекламна агенция VPR Advertising, информира neurope.eu.

След като подпишат договор за партньорство, двете компании планират създаването на дъщерна компания в София. Това е първата стъпка от разрастването на румънската компания на Балканите. Следващите й цели са Сърбия, Черна Гора и Албания.

Българският рекламен пазар расте с 35% годишно. Пазарът се оценява на 250 млн. евро през 2007 г. Bigger Group, отчита 14.8 млн. евро оборот през миналата година, което представлява увеличение със 160% на годишна база.

Решението на компанията да навлезе на българския пазар е продиктувано от експанзията на няколко румънски компании в региона, както и от стремежа за привличането на български клиенти, които се конкурират с транснационални корпорации.

Експанзията на Bigger Group на българския пазар ще бъде финансирана с инвестиция от 200 000-300 000 евро в следващите три години, според генералният мениджър на компанията Марсел Страут, цитиран от standard.ro.

Инвестицията се очаква да има възвращаемост през 2009 г., според него. Тази година Bigger Group ще уеднаквява стандартите в двете страни и не очаква печалба от начинанието си.