Маркетинговата политика на китайския производител на смартфони Xiaomi предизвика недоволство в социалните мрежи във Великобритания.

Така наречените „светкавични разпродажби” на смартфони на китайския производител не се оказаха по вкуса на британските потребители, предава BBC.

Xiaomi пусна промоционална кампания, в която два от най-новите ѝ модели смартфони могат да бъдат закупени за символичната сума от 1 паунд всеки.

Това, което потребителите обаче не знаеха: „светкавичните разпродажби” реално засягат едва няколко бройки от телефоните, така че разпродажбата приключва почти веднага след стартирането ѝ.

Някои потребители са се обрънали към британския регулатор, който се занимава с рекламния пазар в страната, като институцията все още обмисля дали да стартира разследване.

От Xiaomi коментираха след скандала, че се надяват потребителите да не са обезкуражени относно бъдещи кампании.

„Правим светкавични разпродажби навсякъде по света от първия ни път през 2013 г., като начин да дадем на няколко късметлии шанс да грабнат смартфони на невероятно ниски цени”, казва говорител на компанията.

„Това бе нашият първи път във Великобритания и провокирахме твърде голямо търсене - доста над това, което очаквахме. Извиняваме се на феновете на Xiaomi, които пропуснаха този рунд, но се надяваме, че ще вземат участие в бъдещи светкавични разпродажби", добавят от компанията.

Xiaomi ще продаде над 100 млн. смартфона през тази годинаВъпреки колебанията в цената на акциите на Xiaomi, китайската компания за смартфони се справя повече от добре


Бизнес моделът на Xiaomi е базиран на продажби на хардуер при нисък маржин на печалбата. Светкавичните разпродажби са евтин похват, използван от марката и на други пазари, на които оперира, за привличане на вниманието на потребителите.

Обикновено компанията предлага стотици устройства на промоция, като цените са далеч по-реалистични. Подобна Xiaomi кампания имаше и миналата година в Испания, където бяха предложени 50 броя смартфони на цена от 1 евро.

За сравнение, промоцията във Великобритания е засягала цифром и словом едва три броя смартфони.

Този факт не е посочен на главната страница на компанията в интернет, където се промотира кампанията. За да разберат това, потребителите трябва да кликнат на линк, който води към правилата и условията за ползване на продуктите.