Световните продажби на германския автомобилен гигант BMW са повишили през август с 2% на годишна основа предимно благодарение на марките Mini и Rolls Royce. Това обяви днес самата компания, цитирана от Асошиейтед прес.

Продажбите на моделите BMW са останали непроменени през август, но продажбите на Mini са се покачили с 11 на сто, докато при автомобилите Rolls Royce този показател е нараснал с 23 процента на годишна основа. Междувременно продажбите на мотоциклети BMW са спаднали с 9%.

За първите девет месеца на финансовата година продажбите на германската група се се повишили с над 4 на сто, като продадените модели Бе Ем Ве са се увеличили с 2.2 процента; Мини - с 15 на сто, а Ролс Ройс - с над 52 процента. Броят на продадените мотоциклети е продължил да се понижава, отчитайки спад с близо 3 на сто през първите девет месеца.

Директорът на отдела по продажби и маркетинг в BMW Иън Робъртсън посочи, че новият дизайн на BMW 3 series и пускането на пазара на новото BMW 7 series би трябвало да допринесат за засилването на продажбите на компанията през следващите месеци.

BMW уточни, че продажбите й се се повишили с 32 процента в Азия, с 19 на сто - в Източна Европа, и с 1.7 процента - в Северна Америка. В Западна Европа продажбите на компанията са спаднали с 2.5% през август.

Германската компания планира да построи втори завод за сглобяване в Китай заради повишеното търсенето на автомобили там. Това съобщи днес пред китайските медии губернаторът на североизточната китайска провинция Ляонин Лю Гоцян, цитиран от ИТАР-ТАСС. В провинцията вече функционира един завод на компанията.

По думите на губернатора строителството на новото предприятие ще започне още тази година, а след пускането му в действие BMW ще започне да произвежда 80 000 автомобила годишно в Китай.

Миналата година в страната са били произведени над 49 000 автомобила с марката BMW. В момента германският концерн произвежда в Китай моделите от серия 3 и серия 5, а за продажбата на останалите модели са открити 120 търговски центъра.