Chrysler съобщи през юли, че ще продава малка евтина кола, строена от китайския производител Chery Automobile, от началото на следващата година в южна и централна Америка, както и в САЩ до 2009 г. Цената но превозното средство бе обявено че ще бъде около 10 000 долара.

Но скоро след като китайското правителство одобри сделката между двете компании, президентът на Chery опроверга Chrysler, казвайки, че колата ще се продава за около 7 000 долара и ще се продава в САЩ следващата година.

Няма съмнение, че китайските автопроизводители ще станат част от щатския пазар. Въпросът е кога, както и до каква степен американските производители ще приемат кола, направена в Китай.

Последните съобщения за дефектни и вредни продукти от Китай нанесе сериозен удар на имиджа на продуктите, направени там. Развалена храна за домашни животни, фалшиви лекарства, нестандартни гуми, както и оловните играчки бяха сред водещите новини в САЩ напоследък.

Основната причина, че Chrysler, GM и Ford Motor са толкова заинтересовани от китайските автомобили е, че те нямат добър отговор на евтините коли, продавани от корейските Hyundai и Kia. Toyota наскоро пусна модификация на Yaris, Хонда успешно представи Fit, а Нисан доведе Versa в борбата на сегмента от 11 до 13 000 долара.

Разходите за труд в САЩ правят невъзможно за Детройтските производители да направят малка кола с цена под 13 000 долара. Пред GM, Ford и Chrysler възнамеряваха да продават малки голи дори на загуба, която да бъде компенсирана от големите SUV-та и камиони. Но финансовите проблеми на индустрията принуди и трите компании да оставят идеята на страна.